hoe kun je merken dat je hond ook gelukkig met jou is?

ik weet dat ik gelukkig ben met mijn hondje. Ik word altijd vrolijk als ik hem zie. Maar hoe kan ik nou echt weten of hij dat ook met mij is. Hoe laten honden hun liefde zien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (5)

Ze gaan enthousiast kwispelen als je thuis komt, gaan tegen je opspringen, lijken enigszins naar je te 'glimlachen', willen meteen met je spelen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij komt naar je toe, wil bij je liggen, geeft een lik, kwispelt, is dolblij als je hem uitlaat enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve hun enthousiaste gedrag, zijn gelukkige honden ook erg stabiel en in harmonie.

Ze luisteren goed (will to please)
Ze kunnen goed met andere mensen en dieren omgaan
Ze maken een tevreden indruk en zijn niet zenuwachtig of angstig
Ze zijn vooral dankbaar dat jij zijn baasje bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een goede baas bent voor je hond dan zal hij erg gelukkig zijn met jou en dat ziet er dan ongeveer zo uit;

als je 4 x per dag ruim een half uur met je hond ga lopen en spelen en dat hij ook lekker vrij kan rennen en daar bij ook nog genoeg eten en drinken krijgt en weer thuis gekomen dat hij ook genoeg aandacht krijgt

en ook dat de hond weet waar hij aan toe is dus dat jij de baas bent en niet hij, want daar wordt een hond pas erg ongelukkig van

maar een hond denkt niet in termen van geluk hij laat aan zijn lichaamstaal zien of hij goed in zijn vel zit

dus kwispelt hij naar je en komt hij naar je toe als je thuis komt en luistert hij goed naar je dan weet je dat je hond het goed naar zijn zin heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan het bij mijn hond zien dat ze gelukkig is met me als,zij mij komt bedanken als ze ze eten of drinken heeft gehad door heel zacht in mijn arm te bijten en ze ze blije geluidjes maakt en als ze de kans krijgt ze voorzichtig mijn kin beet pakt en mijn gezicht probeerd te likken of als ik haar plek voor zie van een schone deken ze heel blij en vrolijk doet en als we samen gelopen hebben we hand in oor naar huis lopen of als we als ik zomers buiten zit ze van uit de verte lik bewegingen naar me licht te maken en als ik haar plaats benader ze uitgebreid op haar rug gaat liggen en ze zich zichtbaar rot voelt als ik (gebeurd zelden)boos op haar ben en zo zijn er nog veel meer dingen die ik kan noemen.
het is helemaal niet zo ingewikkeld om te leren wat een hond je allemaal verteld met haar lichaam als je er wat tijd voor hebt en je let er goed op leer je dat vanzelf en kun je een hele speciaale diepe band met je hond krijgen

Toegevoegd na 12 minuten:
ik zie het ook aan haar omdat ze een hele ontspannen rustige hond is die mij goed begrijpt en graag iets voor mij doet ik hoef haar zelden te commanderen gewoon even vragen wat ik wil is genoeg ze is heel leer gierig en als ik haar iets nieuws wil leren hoef ik het alleen maar duidelijk te maken als ze het dan begrepen heeft dan doet ze het (als ze het leuk vind anders doet ze alsof ze het niet begrijpt)

Toegevoegd na 23 uur:
ik voeg nog even wat aan mijn antwoord toe .
Honden zijn sociale dieren en heel goed in non verbale communicatie waar mee ik wil zeggen dat hun ''spraak''vnl in gedrag en lichaams taal zit dus jouw hond is expert in jouw lezen kijk maar eens wat ze doet als ze je komt begroeten en reageer dan niet ik gok dat ze niets zal doen tot jij een reaktie geeft of doe eens niets als je thuis komt en ze komt naar je toe in haar gedrag en doe niets ze zal wachten tot jij haar verteld met jouw reaktie hoe zij verder gaat als jij een riem pakt reageerd zij verder maak jij aanstalten om eten te geven gaat zij zich daar ook naar gedragen' daar kun je dus mee spelen en kom je uit de reflex die ik robotisme zal noemen (dwz wederzijds rageren op gedrag)jouw hond zal waarschijnlijk gewend zijn dat er niet veel intetaktie tussen jullie (sorry)en je zult zien dat als jij haar aandacht geeft en uitdaagt ze jouw zal laten zien dat ze dat ze dat heel leuk vind en als jij op dat punt weet te komen met jouw hond zal ze jouw zelf laten merken dat ze waanzinnig veel van jouw houd