Mijn vogel heeft een ei gelegd maar die vogel zit er niet op is er dan wat mis ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (4)

dat hangt van de soort af.
sommige vogels leggen eerst alle eieren, en gaan dan pas broeden.
andere soorten beginnen meteen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Is het een vogel alleen? In dat geval weet je zeker dat het een popje is. Vogels alleen leggen ook wel eens een ei. Dat eitje is dan niet bevrucht en er wordt verder niet naar omgekeken.

Heb je twee vogels? Dan is het nog niet duidelijk of het een mannetje en een vrouwtje betreft, tenzij je door de kleur van beide vogels weet dat het 'goed' zit. Je zou dus bij twee vogels van gelijk geslacht ook met onbevruchte eitjes zitten.

Als het gaat om een bevrucht eitje, dan kan je het eerste eitje weghalen en er (als het in een nestje gelegd is) een kalkeitje voor in de plaats leggen. Dat doe je ook met het volgende eitje. Bij het derde leg je ze allemaal terug. De eventuele jongen komen dan gelijk uit zodat de jongste niet door de oudste verdrukt wordt.
Uitgehaalde eieren bewaar je in vogelzand. Je keert ze iedere dag.
Ivana
12 jaar geleden
Er hoeft niets mis te zijn.
Ik heb vroeger een agapornis (dwergpapegaai) gehad.
Het was een vrouwtje, er is nooit een mannetje bij geweest.
Gedurende haar leven heeft ze zo'n 20 eieren gelegd.
Meestal in groepjes van 4 (verdeeld over meerdere dagen).
Ze zat er dan wel eens op, maar nooit echt heel lang.
Na een weekje haalden we ze altijd weg.

Zoiets dergelijks zou er dus ook bij jou aan de hand kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor een vogel is het ? kippen gaan pas op eieren broeden als alle eieren gelegt zijn ,zo dat se bijna tegelijk uit koomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan mag een kip nog wel even.
een kip heeft de eigenschap 'leg' (dagelijks een ei ongeveer) maar wil een kip broeden moet het eerst broeds zijn.
honderder eieren onder een kip.... gaat niet lukken, en allemaal tegelijkertijd uitkomen is ook niet haalbaar het maakt ook nog uit of er een haan bij de kip is geweest.