welke bodem voor konijnenhok?

Is het een goed idee om als bodem voor een (binnen) konijnenhok gewoon krantensnippers te gebruiken en dan elke dag verse hooi geven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
paulus811
8 jaar geleden
Nee dat is een slecht idee. De konijnen zullen aan de snippers vreten en daar zitten giftige stoffen in. Niet zuinig proberen te doen dus als je voor huisdieren kiest.
Ritsuka
8 jaar geleden
Papier word snel nat en gaat stinken, en de inkt gaat dan aan je konijn zitten.
Ik heb zelf Back 2 Nature in kooi (bij ratten), dat zijn soort samengeperste papierkorrels, dat absorbeert goed geurtjes.

Antwoorden (2)

ik heb heel lang konijnen gehad :) ze houden van kranten (die gaan ze ook verscheuren en mee spelen) en hooi om in te liggen en te eten leg het hooi wel op een vaste plek en niet op de plaats waar het konijn zijn behoeftes doet anders kan die ziek worden
tip: hooi in een dieren winkel is veel te duur je kan beter bij een boer langs gaan ;)
veel plezier met je konijntje :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Z512099
8 jaar geleden
Klopt, was ook onze ervaring +.
dat kan als je je konijn ook een toiletje geeft met kattenkorrels en daarin zijn behoeftes doet. konijnen zijn schone dieren en gaan meestal uit zichtzelf een hoekje kiezen om de behoeftes te doen. en dan hoef je alleen elke dag hey toiletjes te verschonen ipv hele kooi dan kan je de rest van de hok met krantenpapier vullen liever niet snippers gewoon plat kranten leggen kijk uit voor nietjes! en let op als ze t opeet kanje beter wat anders leggen, omdat de inkt giftig is. en hooi liever in een ruif zodat t niet vies en nat word.

Toegevoegd na 1 minuut:
als t konijn buiten is met koud weer dan is wel beter om stro te gebruiken voor de warmte