Waren gaan mijn agapornis baby's dood?

Ik heb 2 agapornis personata's. Nu hebben ze afgelopen december eitjes gelegd die in januari zijn uitgekomen. Van de 5 gelegde eitjes zijn er 3 helemaal uitgekomen, 1 eitje was open gebroken en ging niet verder en 1 eitje kwam niet uit. Deze was niet bevrucht. De 3 jonge zijn gegroeid en naar een nieuw huisje gegaan. In maart had ik weer eitjes. Ze kwamen alle 5 uit. Maar 4 babytjes gingen ongeveer 1 a 2 dagen na het uitkomen dood. De ene die bleef leven is naar een nieuw huisje gegaan. Nu kreeg ik afgelopen maand weer een nestje. Weer 5 eitjes. Er kwamen er 4 uit, maar net als bij het vorige nestje gingen ze na 1 a 2 dagen dood. Het 5de eitje kwam niet uit. Deze was niet bevrucht.
Nu merkte ik dat als de jonge uit kwamen, se erg zwak waren. Ze hielden hun kopjes niet omhoog.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Je laat ze veel te vaak broeden,hierdoor krijg je zwakke jongen die het niet halen.

Een agapornis legt het hele jaar door eieren,hier kun je weinig tegen ondernemen of je moet ze apart zetten,maar dit is ook niet de bedoeling.

Haal het nestkastje weg en hang dit hooguit één a twee keer per jaar op als je jonge vogeltjes wil.

Vaak gebeurd het dat ze de eieren ook op de bodem leggen,je haalt de eieren uit de kooi en gooit ze weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
blijven ze geen eieren leggen als je ze steeds weghaalt?
zijn nepeitjes geen beter idee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet elke dag het hele jaar door.
Je zou wel nepeitjes kunnen neer leggen,maar dan blijft de pop alsnog broeden waardoor ze ook weer verzwakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja ik lees net dat de één wel nepeitjes neer legt en de ander raad het weer af. Vreemd,je zou dan beide kunnen proberen en kijken hoe het verloopt met de pop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien dat het aantal lichturen teruggebracht kunnen worden en dit de leg kan voorkomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee of dit werkt euca,misschien wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk een doek over de kooi.