Wat te doen als dierenarts euthanasie weigert?

Hond is aggresief en alle asiels zitten vol. DA weigert omdat het een gezonde hond is en volgens hem prima naar het asiel kan (die dus geen plek hebben). Thuis blijven is geen optie meer wegens gevaar voor de omgeving zoals kinderen en andere honden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
Z512099
4 jaar geleden
Het kan niet dat alle asiels vol zitten, zij plaatsen regelmatig honden en katten, dus er komt altijd wel ergens een plaats vrij.

Antwoorden (1)

Een agressieve hond heeft een training nodig om zijn gedrag te veranderen. Het volgen van een hondentraining zou dus voor hond en baas een oplossing kunnen zijn.

Anders weet misschien de verkoper van de hond een betere plek voor de hond. Bij hem of haar komen immers mensen die hetzelfde ras hond willen hebben.
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Je vergeet nog de gedragstherapeut te noemen.
MasterSword
4 jaar geleden
gedrag van de hond ik vaak de schuld van de baas.
( mensen die beter geen dieren kunnen nemen. ) Steek is aandacht in je hond, dan er van af willen komen.