Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk écht vers voer is goed voor een kat?

Dus niet uit blik of pak, maar dan bedoel ik bv. orgaanvlees ofzo. Moet je dat koken? En hoeveel geef je dan? Wil mijn kat af en toe verwennen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mijn katten krijgen dagelijks, naast hun brokjes, vers voer.
ik geef alles rauw, behalve de koolvis, daar laat ik even de kook over gaan omdat ze dat lekkerder vinden.
ik geef afwisselend: koolvis, sardienen, soepvlees, kipfilet, eendagskuiken, muizen, kippennekjes, kippenlevertjes (niet te vaak), kippen hartjes en maagjes, en gemalen kipkarkas.
de katten varen er wel bij, hun gebit is schoon, en hun vachtje glanst.
bedenk wel dat katten die alleen brokken gewend zijn, soms echt moeten wennen aan het eten van echt vlees.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de rest hoef je niet te koken? Ik ga het eens proberen. Mijn kat lust werkelijk alles, dus ik denk dat hij het heerlijk zal vinden.
+
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, je hoeft niets te koken, rauw is natuurlijk voor een kat.
hier zijn ze helemaal wild van gemalen kipkarkas.
te koop bij de poelier voor 1 euro per kg.
mss kan je daar het beste mee beginnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het zeker proberen, dank je!!!!

Andere antwoorden (5)

Ik geef mijn katten carnibest. Dat is rauwvlees dat uit de vriezer komt, het is overwegend kippen- en rundvlees.
En af en toe een vers visje of kippennekje ofzo.
Staartjes van de haring zijn ze ook verzot op, weet niet of dat echt goed is aangezien het gepekeld is.

Je hoeft het in principe niet te koken, katten eten in de natuur ook rauw vlees. Als je het kookt dan doe je het meer voor jezelf volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smuldier! Gewoon bij de c1000 in de vriezer te krijgen, 400gram voor 0,50 euro :D
Vooral kip vinden ze erg lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staart van een haring :) ( wel eerst ff afspoelen boven de kraan dan is het mss minder zout)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef mijn kat ook regelmatig iets van vers voer.
Dit afwisselend gekookt als rauw, maar bedenk wel dat een kat ook zijn eigen smaak heeft en echt niet alles eet.
Zelfs dingen waarvan jij denkt dat het nog goed is laten ze staan, omdat katten echt een goede neus hebben, hebben ze vaak hun keuze al snel gemaakt en draaien zich om van de etensbak.

Onderstaande bron is erg leuk om door te lezen en je krijgt veel goede ideeën en tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding