Hoe krijg ik mijn aquarium water bruiner van kleur?

Ik ben bezig met het opzetten van een amazone biotoop. Maar wil mijn water nu donkerder krijgen. Maar door het hout kleurt het niet. Is er een bepaald iets wat je bijv in je filter kunt doen hiervoor? Of iets anders

Mvg
Bart

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Z512099
8 jaar geleden
Filteren over turf.

Antwoorden (2)

Je kunt wat gedroogde Catappa-bladeren toevoegen. Past ook nog eens goed bij je biotoop.
bamibal
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hmm ziet er wel j.teressant uit
Maar ik denk dat ik er een plant van in zet.
Je kan gaan filteren over turf, verkrijgbaar bij aquariumspeciaalzaken
Let wel; filteren over turf zal je waterwaarden nogal veranderen, en dan specifiek de Ph waarde, overigens is dat bij een amazone biotoop juist gewenst.