hoelang moet je studeren om dierenarts te worden?

liefst in jaren
(na de middelbare school)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (3)

Na het VWO kun je een studie diergeneeskunde doen aan de universiteit. Dat duurt minimaal zes jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen loopt vertraging op. Sommige mensen kunnen de studie sneller doen ; )
Tijdens de studie diergeneeskunde doe je wel ervaring op, maar niet zoveel als wanneer je dagelijks in de praktijk werkt.
De opleiding tot dierenarts duurt 6 a 7 jaar, ná je middelbare school. Maar zelfs dan nog kan je doorgaan met een specialisatie.

Als vooropleiding moet je VWO hebben richting natuur en gezondheid. Na 4 jaar studie, ben je Doctorandus in de Dierengeneeskunde. Daarna moet je nog een hoop praktijk ervaring gaan opdoen.

Hier vind je alle info, succes!

http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Dierenartsen/Dierenartsopleiding_/dierenartsopleiding_.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante site maar verouderd. De doctorandus titel wordt nergens meer in Nederland uitgegeven en is vervangen door de master titel. De titel die je na een jaar of 3-4 krijgt is de bachelor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@RoepiRoepi....Oops....de site is misschien verouderd, en de titels zijn veranderd...maar de rest van het antwoord klopt toch? Het is een antwoord op de vraag "hoe lang.....". Daarom snap ik het minnetje niet zo goed. Als het antwoord compleet fout was, had ik hem beter begrepen ;-)
Lang,heeeeel lang.
Het is ook de vraag of je word uitgeloot.
Er is namelijk een overshot aan dierenartsen.
En eigenlijk moet je ook een specialisatie kiezen, dan kom je makkelijker aan werk.
Hoe langer je studeert, hoe meer je gespecialiseerd bent, hoe makkelijker je aan een baan komt.