Geen coronet, wel (o.a.) een sheltie en een peruvian, die qua verzorging vergelijkbaar zijn met de coronet.

Wat wil je erover weten? Ik neem aan dat je al wel door hebt dat het belangrijk is om een langharige cavia vaak te borstelen om te voorkomen dat de vacht gaat klitten en vervilten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De cavia is een dagactief, sociaal levend dier dat een uitstekend gezelschapsdier is. In de natuur leven ze als kolonies en ook als huisdier hebben ze graag het gezelschap van soortgenoten of in elk geval voldoende aandacht van hun verzorger.
Indien u meerdere cavia’s wilt houden kunt u beter zeugjes (vrouwtjes) houden dan beertjes. Volwassen beren kunnen nogal intolerant zijn ten opzichte van elkaar.
Cavia’s produceren allerlei geluiden om te communiceren, en staan erom bekend dat ze vrijwel nooit bijten. Als ze ergens van schrikken weren ze zich niet af door te bijten maar verstarren ze volledig. Ze zijn uiterst zindelijk en erg schoon op zichzelf. Ze zijn vrij eenvoudig tam te maken. Ze worden sneller vertrouwd als ze regelmatig wat lekkers uit de hand krijgen..

Toegevoegd na 31 minuten:
De vacht van een Coronetcavia is zeer tijdrovend. Een optimale verzorging van de vacht vraagt om veel inzicht en tijd van de eigenaar. Elke dag moet de vacht worden nagekeken op strootjes en dergelijke. Kam en borstel een langharige cavia elke dag zodat klitten geen kans krijgen. Het is beter om eens in de zoveel tijd het haar wat korter te knippen. Verder houdt u de nageltjes bij. Olifantstanden komen regelmatig voor bij knaagdieren, indien de cavia moeilijk gaat eten dient u hiermee naar de dierenarts te gaan deze kan de snijtanden kort knippen. Als hij eenmaal last heeft van olifantstanden blijft dit zijn hele leven zo en moet het gebit dus regelmatig gecontroleerd worden. Het verblijf dient u (bij één cavia) eens per week schoon te maken en eens per maand goed te ontsmetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is nu jouw ervaring met het houden van een coronet cavia?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn in de achtertuin...
mijn ervaring schrijft hierboven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je niet mee eens bent gewoon min duimpje geven.!
en niet zeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeur niet, maar ik ben het minduimpjes geven een beetje zat. Bovenstaande antwoord bestaat niet uit jouw persoonlijke woorden. Je hebt het toch weer ergens van geknipt en geplakt, dat kan problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor problemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat een werk (waaronder teksten ook vallen) auteursrechtelijk beschermd is, wat al gauw het geval is, en je citeert eruit zonder deugdelijke bronvermelding dan loop je de kans dat je wegens een onrechtmatige daad voor de rechter gedaagd wordt. Zie onder andere artikel 15a, lid 4 van de Auteurswet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0001886/geldigheidsdatum_25-11-2009#HoofdstukI_6_Artikel15a
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dat geen probleem.
tenzij jij geen aangifte doet over mij...
ma goed.
laat maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederom begrijp je het niet, dat heeft niets met mij te maken of met aangifte doen, de auteur van het werk (dus ook van de website die je citeert) kan je voor de rechter dagen in een civiele rechtszaak en dan eventueel zelfs schadevergoeding eisen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriend ik zit al met vele problemen.
Dus dat dat is geen probleem voor mij.
Maar in ieder geval bedankt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Problemen hebben we allemaal, maar we moeten ons op GV wel aan de wet houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke ik begrijp je.
Ik probeer dat dan zo min mogelijk te doen ja.
maak je geen zorgen over..