Hoe kun je een konijn van 6 jaar het beste bezighouden want hij verveelt zich snel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Door een vriendje of vriendinnetje voor je konijn te halen, want konijnen zijn groepsdieren en horen eigenlijk niet alleen te zitten.

Toegevoegd na 39 minuten:
Het beste is een mannetje en vrouwtje samen. Natuurlijk wel het mannetje laten helpen.
Meer info is hier te vinden: https://www.konino.nl/webwinkel/konijneninfo/konijnen-koppelen/
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, zet wel een volwassen konijn van het andere geslacht erbij, het mannetje moet gecastreerd zijn, laat ze kennis maken op neutraal terrein en hou ze in de gaten, want het kan ook mis gaan. Haal het konijn bij de knaagdierenopvang, zij kunnen je goed advies geven. Maar als de klik er is, kun je je konijn nergens blijer mee maken dan met een kameraad.
De eerste stap is om een maatje voor je konijn te nemen. Konijnen hebben contact nodig van soort genoten, anders vereenzamen ze. Ook zal de verveling minder worden. Let wel je kan er niet luk raak een ander konijn bij zetten. Ze moeten gekoppeld worden. In een asiel kunnen ze helpen met het koppelen. Koppelen kan wel wat tijd in beslag nemen om dit te doen lukken.

Daarnaast zou je het konijn verrijking aan kunnen bieden, door zijn voer te verstoppen. Of om met je konijn hersenwerkjes te doen. Je kan hiervoor hondenpuzzels prima voor gebruiken. Bouw dit wel langzaam op, begin makkelijk en maak het dan steeds moeilijker.

Je kan hiervoor het boek high five met je konijn kopen. Maar ik zou je ook echt aanraden een maatje er bij te nemen.