Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn de meeste honden eet en drink bakken van roestvrijstaal?

en geeft dat geen rare ijzer smaak aan het water? valt me op dat meeste van dat zilver spul is en een par plastic en paar keramiek.

8 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
roestvrijstaal bestaat eigenlijk niet, roestvaststaal
wel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal Rvs dus en daar zijn jouw kookpannen waarschijnlijk ook van gemaakt. De meeste mensen hebben daar ook geen last van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Honden zijn vaak sterk genoeg om met hun bakken te gaan 'gooien'.

Plastic bakken zijn te licht en vallen daarom snel om.
Keramische bakken zijn te breekbaar

Metalen bakken zijn sterk, goedkoop zwaar genoeg en makkelijk te produceren.

Toegevoegd na 11 minuten:
Oh... En op een plastic bak kan een hond gaan kauwen. Dat zal hij op een metalen bak ook niet gaan doen.
(Lees meer...)
Dat is omdat ze niet kunnen roesten.
Mensen houden niet van roestende bakken, honden kunnen het niet schelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is van het grootste belang dat voer- en drinkbakken voor honden iedere dag grondig gereinigd worden ter voorkoming van ziekten. Roestvrij stalen bakken zijn daarom de beste keus. Ze zijn beter te reinigen dan stenen bakken en zeker beter dan plastic bakken. Daarnaast zijn ze onbreekbaar. Als je ze koopt met een rubberen antisliprand maken ze op de vloer geen herrie en blijven stevig staan.
(Lees meer...)
Ivana
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Ik heb keramische bakjes voor mijn katten. Iets kleiner, maar prima schoon te houden, hoor !
Dit heeft volgens mij meer met voorkeur te maken van de consument. Deze bakken zijn makkelijk schoon te houden, gaan niet snel stuk en zijn betaalbaar.

Maar er zijn ook genoeg andere soorten en maten te krijgen. Veel aardewerk bakken zijn vaak wat duurder, plastic kan makkelijk schade oplopen enzovoorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding