In de tuin van ons nieuwe huis heeft een buurtkat zijn favoriete wc... Hoe krijg ik hem weg?

Een flinke Noorse Boskat heeft in onze tuin, we zijn net verhuisd, een hoekje waar hij heel graag zijn behoefte doet in indrukwekkende hoeveelheden. Hoe zorg ik ervoor dat hij dit niet meer doet...?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Het klassieke probleem van de kat die zelf bepaalt wat hij doet en laat en zijn eigenaar het nakijken geeft. Er zijn maar twee mogelijkheden. Of je sluit je tuin zodanig af dat de kat er niet meer in kan. Of je zorgt dat het toilet van de kat permanent onder water staat of althans verzadigd is met water. Daar heeft geen kat van terug en dan moet hij wel een ander plekje zoeken. Maar eenvoudig te realiseren is het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thanx! Aflsuiten is niet te doen maar dat watertrucje is wel een poging waard!
Je kunt planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben, waardoor ze uit de tuin blijven.
Zet deze planten op strategische plaatsen in de tuin om de "toevallige voorbijganger" te laten weten dat hij niet welkom is.
Planten die citroengeur verspreiden:
◦Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek).
◦Dictamnus (vuurwerkplant).
◦Aloysia triphylla (citroenverbena).
Denk ook aan de volgende planten: ◦Ruta graveolens (wijnruit) helpt ook bij het op afstand houden van katten.
◦Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat ook niet zitten.

Er zijn in tuincentra diverse artikelen te koop, zoals bv "Kattenschrik" waar katten echt voor wegblijven als je daar mee gespoten of gestrooid hebt. Na een regenbui even opnieuw spuiten op de plaatsen waar de kat de tuin binnendringt. Het is minder werk dan tuinplanten plaatsen en het helpt echt. Na een paar dagen heeft de kat een andere wc opgezocht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cacao doppen strooien... Een lekker laagje en dat even bijhouden. Hielp bij mij erg goed.het lopen op die doppen is alles behalve prettig en t ruikt volgens de katten niet lekker. Ieder tuincentrum heeft dit liggen, kost niets en weegt niets.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de plek niet te groot is koffiedik erop strooien. Hebben wij ook voor het huis gedaan waar ze in een klein stukje grond scheten; geen kat meer te bekennen. En koffiedik blijven verzamelen voor als het wegspoelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit eigen ervaring: ongewenst bezoek van katten in je tuin of op je balkon is het gemakkelijkst te bestrijden met ...water...

De meeste katten houden helemaal niet van water en blijven dus ook binnen als het regent!

Vreemd genoeg waren 2 van mijn katten gek op water, die gingen ook naar buiten als het met bakken naar beneden kwam; zij kwamen doorweekt terug, totaal niet onder de indruk .. 't hoorde er gewoon bij! ;-))

Hoe?
Heel eenvoudig, een plantenspuit kan al het verschil maken als de afstand kort is. Een emmer water vanaf een balkon richting kat is prima, het gaat om de schrik. Het ultieme wapen is een waterpistool, waarbij ik moet aantekenen dat je NIET de kat de VOLLE LAAG moet geven. Het gaat om de schrik!!
In de zomer kun je in je tuin de 'sprinklers' aanzetten en als je dat een beetje consequent doet, vindt de kat jouw tuin ineens stukken minder aantrekkelijk... :-))

Antwoord

Water met plantenspuit/emmer/pistool/sproeier werk perfect
en is dier-vriendelijk!

Succes ermee .