wat is een alternative bron van eiwit voor een hamster naast het reguliere voer?

Mijn hamster heeft een eiwit tekort omdat hij bepaalde brokjes in zijn voer niet eet, ik kan hellaas niet aan meelwormen komen en ook heb ik al eieren geprobeert maar dit kan ik niet elke 2 weken doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn genoeg anderen alternatieven bronnen van eiwitten. Eiwitten kan je verdelen in dierlijke eiwitten en plantaardige eiwitten. Dierlijke eiwitten zit vooral in vlees en dierlijke producten en plantaardige eiwitten vooral in brood, graanproducten, peulvruchten en sojabonen. Dierlijk eiwit in de vorm van meelwormen, hardgekookt ei of een hondenbrok vinden ze heel lekker. Maar je geeft aan dat ze geen ei lust, en dat je meelwormen niet kunt vinden. Waarom kun je geen meelwormen vinden? Die zijn in bijna alle dierenwinkels wel te vinden, maar goed. Hondenbrokken kun je dan zeker proberen! Geef geen kattenbrokken, want deze zijn veel te zout. Wat voor brokjes eet ze dan niet precies? Ik zal je een paar voorbeelden geven en dan kun je zelf bekijken wat er tussen zit, wat ze niet eet en wat ze misschien wel eet. Zo heb je zonnebloemzaad, het is rijk aan eiwitten. Ook bevat het veel vitamine B1 en B6, wat goed is voor de hamster. Ook brinta pap is een goed alternatief, rijk aan eiwitten. Anders staan er nog enkele voorbeelden op http://www.dwerghamster.nl/algemeen/voeding/

kippen eten veel meelwormen, bij kippen afdelingen kan je zeker die meelwormen eten. hoe kwam u er trouwens achter dat hij een tekort had?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100