Onze hond verliest 1 dag bloed, na een maand weer 1 dag. is dit loopsheid?

Onze hond heeft een maand geleden een paar druppeltjes bloed verloren op één dag. Daarna niet meer, vandaag heeft ze weer een druppeltje bloed verloren, deze druppels stinken heel erg en hebben dezelfde geur als een maand geleden. Is dit loopsheid en kan daar een maand tussen zitten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
8 jaar geleden
Bel de dierenarts even.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dit heeft zeer waarschijnlijk niets met loops te maken, honden worden ongeveer 1 keer per half jaar loops. Inderdaad de dierenarts bellen.
Rieneke1
8 jaar geleden
Weet je trouwens zeker dat het bloed is, en geen pus?
Verder geen symptomen?
Ik zou er niet gerust op zijn (bmo).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onze hond is 9 maanden, vandaar dat wij dachten dat het misschien loopsheid kon zijn.
Het is niet echt bloed. Dunne vloeistof maar wel een licht rode kleur, maar het kan inderdaad pus zijn..
Ze is wel wat rustiger dan normaal, het is een Jack Russel maar vandaag ligt ze het liefste de hele dag op schoot en eet iets minder dan normaal, maar wel genoeg.
Gaan morgen meteen langs de dierenarts. Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de eerste loopsheid kan dat wel eens voorkomen!!! Als het een baarmoederontsteking zou zijn is er konstant donker bloed of pus. Maar 2 keer een paar druppels zou ik mij geen zorgen over maken. Er zijn honden die 1x paar jaar loops worden. Vertrouw je het echt niet ga dan naar de Dieren arts. Je kan zelf ook nog de temperatuur opnemen, als ze 39, 40 temperatuur heeft dan heeft ze een ontsteking en zal ze antibioticakuur moeten krijgen!!!

Antwoorden (1)

Loopsheid is ieder half jaar bij een hond sommige hondenrassen zoals de saarloos wolfhond één keer per jaar.

Ik zou de dierenarts even raadplegen om de hond even na te kijken.