Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag onze cavia degoevoer eten?

Onze cavia Denise moet biks eten van de dierenarts,dus ik heb haar voer in etappes vervangen,maar nu wil ze bijna niets meer eten.De dierenarts heeft Denise onderzocht,maar volgens haar mankeert ze niets.Ik heb Denise degoevoer laten proeven en dat lust ze wel,maar mag ze dat wel hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
936

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt. Een degoe is tenslotte cavia-achtige.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen want cavia's hebben vitamine c nodig en ik denk niet dat dit in degoevoer zit.

Kijk anders hier eens op,dan weet je precies wat je cavia nodig heeft.

http://www.degrotecavia.nl/voeding.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
andersom.
in degoevoer zit juist extra toegevoegde vitamine C
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat wist ik niet,ik weet wel dat dit voor cavia's van belang is.
Af en toe zal geen kwaad kunnen, maar als dagelijks voer is het niet geschikt. Degoes leven van nature in een zeer schraal gebied en hebben overeenkomstig een karig dieet waar zeer weinig koolhydraten en vetten in zit. Degoevoer is dus niet geschikt voor cavia's die veel meer koolhydraten nodig hebben. Bovendien hebben cavia's een grotere vitamine C behoefte.
Cavia's ontwikkelen al vroeg in hun leven een bepaalde voorkeur voor voeding, veranderingen in dieet zijn dus erg lastig en kunnen inderdaad ertoe leiden dat ze stoppen met eten. ga dus nu terug naar de oorspronkelijke voeding (ik neem aan dat dit wel caviavoer was?) en stimuleer je caafje tot eten door haar favoriete groente en fruit aan te bieden. Je kan het nogmaals proberen door aan haar oude voeding met HELE kleine beetjes steeds meer pellets toe te voegen. Vul het bakje pas bij als ze het op heeft. Echter, gaat ze toch hardnekkig in voedselstaking, dan zit er niks anders op dan het bij haar oude voeding te laten. Maar het degoevoer zal leiden tot tekorten met ziekte tot gevolg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen caviavoer dus niet geschikt voor de cavia. Cavia heeft een apart samengesteld voer nodig want een cavia maakt zelf geen/onvoldoende vitamine C aan. En in speciaal caviavoer is dit precies samengesteld voor een cavia
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
degoevoer is niet geschikt voor cavia's. Er zijn best veel soorten biks te koop. Zelf voer ik al jaren Kasper Fauna food aan mijn cavia's en dat wordt door allemaal erg graag gegeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding