Zou het erg zijn als je je hamster 1 dag niet ziet en geen eten bij geeft en drinken omdat hij nog veel over heeft?

niet dat ik dat doe hoor maar ik wou h et even weten,
trouwens is het er als je 1 dag niet met hem knuffelt, zou hij dat schuw worden? Bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (5)

Neehoor, ik zag mijn hamster soms dagenlang niet:) Dan zat ie in een holletje lekker te dutten.
Als ie deze tijd van het jaar op een koudere plek staat kan het ook nog eens zijn dat ie n winterslaap is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet erg, alleen ik zou wel elke dag zijn drinken verversen. Onze hamster is gek op zonnebloem pitten en graait die er ook als eerste uit en laat dan alle andere eten liggen, dus wij voeren hem expres niet elke dag bij. En ik denk niet dat een hamster schuwer wordt als je hem niet elke dag knuffelt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat gebeurt zeker niet na 1 dag. Mijn ervaring met hamsters is, is dat ze in de koudere periodes zich wat minder vaak laten zien. Zorg er wel voor dat de temperatuur in de omgeving niet lager wordt als 10 graden, want dan kunnen ze in een winterslaap komen.

En als de hamster honger hebben, komen ze vanzelf weer te voor schijn. Sommige verzamelen wat eten bij een slaapplekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieren hebben geen tijdsbesef maar een dag of twee is wel het uiterste dat je het diertje alleen kunt laten. Als de hamster maar voldoende water heeft dat is het allerbelangrijkste. Ik denk niet dat de hamster schuw wordt, ze zal juist heel blij zijn dat je weer terug bent gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas als je hem op langer termijn alleen laat kan hij schuw worden 1 dag is echt niet erg. 1 tip: doe dan niet het eten in een bakje strooi het door de kooi heen. Dit vinden de beestjes fijner en ze zullen het niet allemaal in 1 keer op eten, zo kunnen ze langer zonder eten.