Waar vind ik een koelsteen voor knaagdieren?

Jaren terug vond ik een website waar je een zwarte platte steen kon kopen die zelfs in de zomer koel blijft. Op deze manier kunnen knaagdieren niet oververhit raken in de zomer.

Ik weet alleen niet meer hoe het heet en waar ik het kan vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Verschillende webwinkels op dierengebied bieden dit nog aan.
Ze heten icepod en zijn niet van steen maar van kunststof.
Vullen met water, in de vriezer leggen en wanneer je hem nodig hebt haal je hem eruit en legt hem in het dierenverblijf.

Je kunt ze o.a. hier kopen:
https://www.konino.nl/webwinkel/verzorging/omschrijving/icepod/

Maar een goedkopere optie is er ook: Vul een lege petfles met water, in de vriezer leggen en deze in het hok leggen als het erg warm is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Minnaar aan je kont?
plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus. Denk er wel om dat je een handdoek om de fles doet tegen bevriezingsverschijnselen van je dier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar mijn ervaring is dat mijn konijnen daar zelf al rekening mee houden.. Die handdoek wordt er regelmatig afgesleept als de ergste kou er af is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is echt heel handig. Ik wist niet eens dat dit bestond. Hoe lang blijft zo'n ding dan koud? Het is ook een behoorlijk groot ding zie ik net, 21cm in diameter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ding blijft echt wel enkele uren goed koud. Hij is redelijk groot, maar zoals ik ook al meldt, je kunt het dus ook met lege cola-flesjes oid doen, die zijn kleiner, daar kun je er meer van in de ren leggen.