Hoe lang doen rupsen er over om van rups naar vlinder te veranderen?

hoeveel weken,maanden of dagen een rups er over doet om te veranderen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Als de rups in de zomer of in de lente begint de verpoppen kan dat anderhalf tot 3 weken duren.Als een rups in de herfst of in de winter begint de verpoppen dan kan dat wel 7 maanden duren.Niemand weet hoe het precies gaat maar het is wel heel bijzonder. Tenslotte barst de cocon open en kruipt een vlinder naar buiten.De vleugels zijn nat en opgevouwen.Vanuit het lijf wordt bloed in de vleugels gepompt. Zodra alles is gebeurt is gebeurt gaat ie vliegen