welk ras is deze hond?

Ik zag deze hond op instagram en ik wil heel graag weten welk ras het is!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

lijkt wel op een malteeuws leeuwtje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Dat zou zo maar kunnen! Meer informatie over het Maltees Leeuwtje (beter bekend als de Maltezer) is te vinden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Maltezer.
Ivana
8 jaar geleden
De maltezer hoort wit te zijn. Het zal dus wel een kruising zijn tussen een van die soorten die vermeld zijn in de link van Antoni. Kort aangeduid met de naam Boomer (wat geen ras is)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wou net zeggen Ivana lijkt eerder op een Boomer.
jodyenboyke
8 jaar geleden
Ik ga ook voor de Boomer............
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is het een 'boomer' hond en die bestaan werkelijk, mocht je denken dat het een referentie is aan het hondje dat in de TV serie de naam 'Boomer' had. Net als Lassie werd een Schotse Collie toen ook 'Lassiehond' genoemd.

De honden die als 'Boomerhond' gefokt worden en verkocht, zijn geen zuiver ras, maar het is een kruising tussen twee rashonden namelijk de Shin tzu en een Malteser.

http://www.hondenplaza.nl/rassen/boomer

Toegevoegd na 44 minuten:
Boomer hondjes kunnen ook kruisingen zijn tussen twee andere kleine rassen. Ook een kruising met de 'Lhasa Apso' kan een optie zijn, omdat dit eveneens een gekleurd ras is. De Malteser is namelijk alleen wit als zuiver ras en mag hooguit ivoorkleurig zijn. Ook de Shih Tzu heeft meerdere erkende kleuren.
amc