gister heeft onze hond een jong duifje gevangen wat moet ik doen?

Hij heeft al wel veren waarschijnlijk heeft hij een gebroken pootje ik heb hem in een doos gedaan met schoon water en wat kippenvoer gegeven ik vindt het niet erg als hij blijft want duiven zijn mijn lievelings vogels

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
laat eerst eens nakijken door een dierenarts, misschien heeft hij wel erge pijn
Ritsuka
8 jaar geleden
en pas op met ziektes die hij bij zich kan dragen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duiven worden niet voor niets vliegende ratten genoemd. Pas op met ziektes.
Rieneke1
8 jaar geleden
Eet het beestje al zelf? Anders zit hij met gebroken pootje en al lekker te creperen bij jou.
Als je geen verstand hebt van hoe een gewond dier te verzorgen, dan moet je het zo spoedig mogelijk overdragen aan iemand die het wel heeft. Ik zie zoveel ellende van al die domme goede bedoelingen.
Ivana
8 jaar geleden
Goed zo Rieneke. Dat is het juiste antwoord. Als ze er mee naar de dierenarts gaat is het misschien verloren tijd en is hij dood door uitgestelde verzorging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel lief al die antwoorden maar gister hebben we hem naar vogelasiel de somerense vennen gebracht
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top Duifjefuifje

Antwoorden (2)

Ga eens bij de dierenarts langs,na verzorging kan je hem verder bij je thuis houden.
De dierenarts kan je ook de nodige tips geven;
fremar
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Doe maar liever niet, tenzij de dierenarts zich gespecialiseerd heeft in vogels.
Breng hem naar de dichtstbijzijnde vogelopvang, daar krijgt het beestje de juiste verzorging, voordat hij weer vogelvrij kan zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Daar weten ze wat ze moeten doen en kunnen hem in samenwerking met hun dierenarts weer oplappen Daarnaast is het verboden (zonder vergunning) inheemse vogels in gevangenschap te houden.
Rieneke1
8 jaar geleden
Precies crea.