Konijnen zijn goed in huis te houden, ik zou je wel willen adviseren om 2 konijnen te nemen. Het zijn groepsdieren en vereenzamen makkelijk, ook al geef je ze veel aandacht ze zullen de interactie met soort genoten missen.
Welk ras voor jou geschikt is hangt er van af wat je zoekt, eigenlijk kunnen alle rassen binnen gehouden worden. Zo lang ze maar niet op de tocht staan. Veel dwerg en kleine rassen zijn drukker dan de middel slag en grote rassen. Daarnaast ligt het er ook aan hoeveel ruimte je binnen hebt en je wil besteden aan het hok. Veel konijnen in dierenwinkel en tuincentra zijn mengelmoesjes (vaak van kleine rassen zoals de Nederlands dwerg hangoor). Mijn beste advies is ga eens naar een konijnen opvang, vaak zitten hier al koppels en de karakters zijn hier vaak bekent zo kunnen de medewerkers een geschikt koppel voor je vinden.
Konijnen zijn heel goed zindelijk te krijgen, maar het trainen hier van kost wel wat tijd. Verwacht geen wonderen. Als je een konijn los laat lopen let dan wel op of je huis konijn proef is, geen giftige planten op knaag hoogte, geen kabels waar ze bij kunnen enzovoorts. Het is voor konijnen wel prettig een tijdje los te kunnen lopen, de tijd is afhankelijk van het konijn.
Ik zou wel een groter hok voor aanschaffen, je hebt veel verschillende hokken dus kijk eens goed rond en laat je goed adviseren. Je hebt namelijk tralie kooien, maar tegenwoordig heb je ook mooie konijnen flats. De stank als je een konijnen wc gebruikt valt mee, natuurlijk moet dit dan wel geregeld schoon moeten maken.
Nog een laatste advies, lees je goed in!