Waarom blaft en bijt mijn hond in de voet van de stofzuiger als ik wil gaan stofzuigen en hoe kan ik dat stoppen?

elke keer als ik de stofzuiger pak dan gaat het te keer hij blaft als een gek en hij bijt er ook in echt heel vervelend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

de hond ziet het als een spel dat jij op en neer gaat met die stofzuiger
je moet hem er gewoon steeds vanaf halen als hij het doet en hem op een strenge toon straffen
gebruik bij het spelen van de hond een blije en hoge toon dan kan de hond na verloop van het verschil wel maken tussen spelen en niet spelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan meerdere redenen hebben.
Het zou angst-agressie kunnen zijn of speelsheid.
In beide gevallen kan je er een eind aan maken door hem te leren op zijn plaats te blijven als je gaat stofzuigen.

Mocht het voorkomen uit angst, dan moet je niet rond zijn rustplaats gaan zuigen als je hem hebt afgelegd. Zuig dan aan de andere kant van de kamer en leg hem vervolgens in het gedeelte waar je klaar bent en zuig de andere kant.

Het is voor een hond ook heel moeilijk om een stofzuiger op zich af te zien komen, dus zuig altijd "van hem af".

Lukt het aflaggen niet, dan moet je hem een plaats aanwijzen buiten de te zuigen ruimte. Training (ook basistraining en discipline) is hier het sleutelwoord.
Ivana
13 jaar geleden
Een hond heeft een uiterst scherp gehoor, de stofzuiger staat meestal op zijn/haar hoogte, misschien zijn de meeste honden daarom niet zo blij met die herrie aan de kop.
Veel huisgenoten lopen ook de kamer uit wanneer er gezogen wordt.