Welk nummer kan ik bellen als ik 's nachts dringend met een huisdier naar een dierenarts moet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (3)

Dan moet je het noodnummer dierenartsen bellen in jouw regio ; meestal de dichtstbijzijnde grote plaats. Gewoon googelen op "noodnummer dierenarts (woonplaats)" , dan vind je het in de regel snel. Soms zelfs meerdere. Wel handig om klaar te hebben liggen misschien VOOR je het ooit nodig hebt. Veel klinieken hebben ook een nummer dat 24 uur per dag bereikbaar is voor spoedgevallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het landelijke telefoonnummer van de dierenambulances en dierenhulpdiensten: 0900-0245.
Maar het is de vraag of er dan iemand op die post aanwezig is. Zo niet, dan kun je contact opnemen met de meldkamer van de politie of met een dienstdoende dierenarts in jouw regio.

Toegevoegd na 14 minuten:
Nu ik zie dat jij in Rotterdam woont:

buiten openingstijden kan je de Dierenkliniek Rotterdam bellen met met telefoonnummer 0900-2222112.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als tegenwicht voor de min, ik vind dit een prima antwoord!
Bij ons is het zo dat je dan gewoon de dierenarts belt. Het nummer van de praktijk staat doorgeschakeld op de mobiel van de dienstdoende dierenarts, zowel 's avonds als 's nachts en in de weekenden.

Het kan dus per praktijk verschillen. Vraag in jouw praktijk na wat daar de regels zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus + @jaciem : mijn ervaring ook, gewoon je eigen dierenarts bellen en je krijgt de dienstdoende dierenarts ~~ die in mijn geval me ook nog eens waarschuwde voor de gigantische prijs die ik zou moeten betalen ;) ... dus alleen maar doen als het *echt niet* kan wachten tot een werkdag!