Mijn parkiet zit steeds ja te knikken waarom doet hij dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt een bijzondere parkiet glitter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een Griekse parkiet die nee wil zeggen

Het beste antwoord

Heeft hij een spiegeltje in zijn kooi toevallig? Vaak wiebelen parkieten naar elkaar, nou snapt een parkiet niet dat degene die hij in het spiegeltje ziet, hijzelf is, dus denkt: hé een leuke andere parkiet, en die wiebelt ook naar mij :)

Toegevoegd na 6 minuten:
nog een leuke link voor je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat kan wanneer hij bijna van z'n stokje valt,om te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wil slapen en is aan het knikkebollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wil voeren!

Hij laat zijn eten naar boven komen en wil dat voeren.
Als het een parkiet is welke alleen zit, heeft hij nog steeds die natuurlijke behoefte om te voeren. Soms doet hij dat tegen een spiegeltje in de kooi, of tegen een stukje parkietenspeelgoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OF hij is horny... maar dan krijgt hij ook witte randjes rond zijn ogen.... (of haar ogen... maar dat is meestal bij een mannetje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft iets te maken met paringsgedrag. In ieder geval wil hij contact. Als hij geen partner heeft, ben jij de aangewezen persoon om het hof te maken.
Ivana
14 jaar geleden
Je zal de waarheid wel vertellen, en hij knikt instemmend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als parkieten dit doen kan dat ook een vorm van verveling zijn
geef hem een nieuw speeltje en een stukje fruit wat hij lekker vind
dus eigenlijk zorg ervoor dat hij zich niet verveelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij gebrek aan 'wat anders', probeert hij jou als rechtgeaarde kromsnavel het hof te maken. Wees lief voor het beestje.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hem een vraag gesteld en is hij nog steeds aan het nadenken