Mijn rat heeft pinkies, nu is mama ontsnapt, al begrijp ik niet hoe. Hoe red ik de pinkies??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door heel Nederland en België zitten rattenopvang, zoek een adres in je omgeving en neem contact met hen op. Het beste kun je ze in overleg met hen, daar naar toe brengen.
Ritsuka
8 jaar geleden
in wat voor kooi/bak zitten de ratten?
Hoe is de mama rat zwanger geraakt? was het bewust of een 'oeps' nestje?

Antwoorden (1)

Je zegt niet hoe oud de rittens zijn, maar als ze erg jong zijn en de moeder is weg dan gaan ze het niet zomaar redden.
Ga snel op zoek naar een rattenopvang in de buurt https://www.google.nl/?q=rattenopvang
Probeer ook de moeder weer te vangen, anders gaat die ook nog eens dood.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima advies, de moeder zoek je onder en in meubels, achter meubels en witgoed en in donkere hoekjes. Ratten kunnen ook de trap beklimmen, dus ook boven zoeken en in kasten kijken. Je lokt ze door lekkernijen in de ruimte neer te leggen, op een plek waar je de rat kunt pakken.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/77912-tamme-ratten-voeding-wat-wel-en-niet-geschikt-is-recept.html