Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb net goudvis eitjes uit de vijver gevist maar wat moet ik er mee doen?

ik heb net goudvis eitjes uit de vijver van mijn buren gevist en in een plastic bekertje gedaan maar wat moet ik doen om ze te laten uitkomen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste kun je ze, naar ik lees, in een aquarium doen met een filter en een constante temperatuur. Zorg voor voldoende beplanting waartussen de jongen tzt kunnen schuilen

Toegevoegd na 2 minuten:
Goudvissen kweken kan eigenlijk niet zonder kweekbak of speciaal aquarium. Richt de kweekbak met veel waterplaten en andere kweekvriendelijke aquariumdecoratie. De goudvissen eitjes komen uit na ongeveer 5-7 dagen. De jonge goudvissen hebben honger en de dierenspeciaalzaak heeft hier speciaal goudvissen voer voor. Jonge goudvissen zijn ook dol op microworpjes en baby garnaaltjes.

Niet alle goudvissen eitjes zullen uitkomen en verwijder deze om ziektes en schimmels te voorkomen. De jonge goudvissen kunnen als ze wat gegroeid zijn de kweekbak verlaten. Let wel op om dit niet te snel te doen. Filters en de andere goudvissen kunnen een gevaar vormen voor de kleine goudvissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding