mijn parkiet is vandaag weggevlogen en het is nu bijna avond. we zijn heel verdrietig. vooral ik. wat kunnen we doen om hem terug te krijge?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoek laag bij de grond je parkiet zal snel moe zijn van o.a. de paniek en volg verder het advies van Rieneke Succes!
Antoni
8 jaar geleden
Is ie al terug? Houd ons op de hoogte!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Had je maar 1 parkiet?
Antoni
8 jaar geleden
Wat is vandaag, woensdag 10 juni 2015, de stand van zaken? Is je parkiet al teruggekomen of teruggevonden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja lsvok, laat even wat weten.

Antwoorden (4)

Zet z'n kooitje buiten in de tuin of op je balkon, met voer er in en deurtje open.
Als hij nog in de buurt is kan je de kans wagen dat hij terugkeert, al is de kans niet vreselijk groot.
Geef het vogeltje als vermist op bij het dichtstbijzijnde vogelasiel en bij het gewone asiel.

Toegevoegd na 24 minuten:
Ook bij Amivedi en facebook kan je je vogeltje aanmelden.

https://nl-nl.facebook.com/vermistepapegaaien
Rieneke1
8 jaar geleden
De parkiet vliegt nu in een totaal vreemde en onbekende wereld voor hem.
Hij kan dus nooit de weg terug meer vinden.
Wat je kunt gaan doen, is in je buurt briefjes ophangen met zijn foto er bij, vaak komen weggevlogen parkieten, als ze honger krijgen ,zo maar bij iemand binnen.
op Facebook plaatsen bij mensen bij jouw in de buurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je nóg een parkiet hebt (liefst meerdere), ga dan met die parkiet in een kooitje op zoek naar de weggevlogen parkiet. Neem een leeg kooitje mee met voer erin. Je hebt kans dat je weggevlogen parkiet het gekwetter van je gevangen parkiet hoort en erop afkomt. Als hij honger heeft en enigszins tam is, komt ie wel en met wat geluk gaat ie het lege kooitje in.
Zelf heb ik zo mijn weggevlogen parkiet teruggekregen. Heeft me uuuuren gekost, maar wat was ik blij! Ik zag hem iedere keer voorbij vliegen. Hij heeft echt door de hele buurt gevlogen.
Ik leef met je mee! Succes!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Parkieten komen op andere parkieten af. Dus zorg dat je zo snel mogelijk met een andere parkiet je parkiet weer terug haalt. Desnoods het raam open en speel parkieten geluid zo hard mogelijk af op je stereo. En voer en water neer zitten binnen.

Een parkiet alleen roept altijd naar andere parkieten. Dus het beste is een andere eenzame parkiet van het zelfde soort, deze antwoord altijd.
Waarschijnlijk had je een parkiet alleen en is je parkiet nu op zoek naar een maatje. Dus als dat het geval is koop of leen dan heel snel een maatje.