Hoe kan ik urine opsporen?

Ik heb het ernstige vermoeden dat mijn kat ergens in de woonkamer en op zolder geplast heeft.

Ik krijg steeds een vleugje urine lucht in mijn neus als ik op de bank zit. Of als ik voor de wasmachine op zolder zit.

Verder nergens anders in huis. Ik heb een verdachte stoel gevonden en deze buiten gezet maar de geur blijft.

Ik heb al aan elke stoel gesnuffeld en ook aan het bankstel. En ook op zolder, echter ik kan niets vinden.

De kattenbakken zijn schoon dus deze zijn niet de oorzaak van de geur. Iemand een idee hoe ik de bron van deze geur kan vinden?

6 jaar geleden
3.7K
paulus811
6 jaar geleden
Laat eens een hond ruiken, die doen dat een stuk beter dan wij.

Antwoorden (1)

Dat gaat wel lukken als het je lukt je kamer goed donker te maken. Je kan speciale UV-lampjes kopen om de urine- of sproeisporen te doen oplichten in het donker.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.medpets.nl/urineoff+urinefinder+mini+blacklight/?gclid=CJfJvdq4gNUCFUQ8GwodpDEDtw
Rieneke1
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Erg positief zijn de reviews voor dit lampje niet...
Rieneke1
6 jaar geleden
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het iemand geadviseerd een tijd terug die er erg content mee was. Kan er verder geen zinnig woord over zeggen :)
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik had die reviews ook gelezen. Voordat ik deze vraag stelde ;-) ik dacht misschien iemand hier die het lampje wel kent of andere manieren weet.
Rieneke1
6 jaar geleden
Ah, dat was uit je vraag niet op te maken. Als het met snuffelen niet lukt, is dit voor zover ik weet de enige manier.