Kan een kip pauwenkuikens opvoeden?

Er zit een kip te broeden op 2 pauweneieren. Maar als de kuikens uitkomen, gaat dat dan vanzelf goed? Of zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten of bij moet helpen? En eten ze hetzelfde als kippenkuikens?

8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Kippen kunnen uitstekend eieren uitbroeden en kuikens grootbrengen van andere, verwante soorten. De kuikens zullen de kip als hun moeder beschouwen en de kip de kuikens als haar kuikens. De pauwenkuikens zullen net als kippenkuikens zelf hun voedsel zoeken: van hun moeder krijgen ze niets. Strooi dus voldoende pauwenvoer, als je ze bijvoert tenminste. Hou er ook rekening mee dat de pauwenkuikens later een kip/haan als partner zullen zoeken en dus ongeschikt zullen zijn om verder mee te fokken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
teusvh
8 jaar geleden
Dank voor de info