is de fermplast duna fun groot genoeg voor een goud hamster?

Is de fermplast duna fun groot genoeg voor een goud hamster als er best wat buizen op aan gesloten zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, deze is te klein. De Duna Fun heeft als afmetingen 55 x 47 x 37,5 cm
Een goudhamster heeft volgens de site in de bron minstens 75 x 40 x 40 cm nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een goede link met veel informatie, van de Amerikaanse dierenbescherming: http://www.rspca.org.uk/servlet/BlobServer?blobtable=RSPCABlob&blobcol=urlblob&blobkey=id&blobwhere=1169720056106&blobheader=applic
Hier staat ook vanalles waar je rekening mee moet houden.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dan zou de vloeroppervlakte dus in principe voldoende zijn, alleen is de hoogte te klein.
Ritsuka
8 jaar geleden
55 x 47 = 2585
75 x 40 = 3000
Nee, dit is niet voldoende, vloeroppervlak is kleiner.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
sorry, ik las l x b x h (vond de hoogte wel vreemd veel, maar goed).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
he nu weer verkeerd... :S Ik ging er dus vanuit dat die 75cm de hoogte was...