Hoe wen je een hamster aan een yogingbal?

Ik heb twee Chinees dwerg hamsters ik wil laten wennen aan een yoging bal dat is een bal waar ze in kunnen lopen zodat ze toch buiten de kooi beweging krijgen nu doen ze verder niks behalve als de hond een beetje helpt maar dat is niet de bedoeling

Weet jij het antwoord?

/2500

Een hamster heeft er inderdaad behoefte aan om regelmatig de pootjes te strekken buiten de kooi (hoe groot die ook mag zijn, maar 3000 tot 3500 cm² is eigenlijk wel het minimum, helaas zijn de meeste hamsterkooien kleiner). Het gebruik van zo'n bal is dus zeer verstandig. Je kan zo'n hamster natuurlijk niet uitleggen wat de bedoeling is van zo'n bal en niet elke hamster zal dit uit zichzelf begrijpen. De enige optie is dus: blijven proberen. Zet de hamster gedurende enige tijd in de bal. Komt ze vanzelf niet in beweging? Dan haal je de hond even weg, haal je de hamster uit de bal en dan laat je deze in een veilige omgeving zonder bal even rondlopen. Uiteraard wel onder permanent toezicht en op een plek waar deze niet kan ontsnappen. Doe dit ook altijd 's avonds en nooit overdag. Overdag slapen dwerghamsters meestal en wakker maken mag je absoluut niet doen.

Al mijn hamsters (8) vonden zo'n bol geweldig! Ik heb ze steeds een korte tijd er in gedaan en steeds iets langer. De ene hamster rende het hele huis door en de ander steeds een klein stukje om te ontdekken. Let goed op je hamster of hij het nog steeds naar zijn zin heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100