weet iemand welke (meerval) soort dit is?

Ik heb deze meerval gekocht en ben eigenlijk wel benieuwd welke soort dit precies is ( zie bijlage)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik dacht zelf aan de Pangasius

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ik zou zeggen de Labeo Bicolor!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Waar zie jij dan de vuurrode staart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik had er vroeger 2 in mijn Aquarium...1 met rode staart en 1 zonder rode staart!!!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
die zijn volledig zwart, meestal rode staart en geen meervalachtige dus labeo bicolor?
nounka
8 jaar geleden
Ik vrees dat ze je een verkeerde soort hebben verkocht voor een bicolor. Labeo is een karperachtig iets.
Ik kan jammer genoeg niet goed inzoemen om te kijken of het dier baardjes heeft.
En ik schat dat hij nu zo'n 15 cm is,... ik zie een platty zwemmen ( en daar schat ik zo'n 4 cm voor )

Even denken. Aangezien ik niet alle soorten vis van buiten ken. Maar ik toch wel kijken of het geen gewone meerval is...
Misschien kunnen we bepaalde types laten wegvallen.

Dus de Harnasmeervallen vallen weg. Die meervallen hebben allemaal en leuke kleurtjes maar typischer... hun mond staat naar beneden.

Panstermeervallen vallen ook af. Dat is kleiner. Type corrydoras.
Bek is omlaagstandig met errond een drietal voelsprieten (baarden)

Glasmeervallen die zijn doorschijnig.

Braadpanmeervallen hebben een vrij 'platter' uiterlijk. En zijn niet veel in de hobby te vinden. Ze zwemmen amper.

Antennemeervallen zijn niet erg veel gebruikt in de aquariumhobby. Dus zou je al veel geluk moeten hebben om er zo een per toeval te kopen.

Als je wil weten of doorneerval kans maakt. Kijk eens goed naar de vis.
Hij is inderdaad langgerekt. Maar heeft hij doorntjes op zijn: zou zeggen schubben maar dan moet het lijken op 'benige platen' en doorntjes aan de binnenkant van zijn vinnen?
Als je daar ja op kan antwoorden, dan weet je toch de familie al.

In de tweede bron, kan je een site (mijn grootste bron) terugvinden die enkel over meervallen gaat. Misschien dat je daar nog meer aanwijzingen kan vinden over je visje.

Dat getypt te hebben,... ik vrees dat het geen gewone meerval gaat zijn.

Ik dacht eigenlijk ook eerst in die richting van haai. Al moet ik zeggen dat de eerste pangasiussen die ik bekeek wel erg verschilden met die van jou. Die hun 'haaienvin' was veel duidelijker omhoogstand.

Laat ons hopen trouwens dat je geen panga hebt, want die beesten worden te groot voor een groot hobbyaquarium.
Kijk maar even in het clipje, en die zal nog moeten groeien.
Er zijn natuurlijk verschillende types. Met verschillende maten en noden. Maar...
De ene soort hypothalamus, die heeft er volgens mij wel wat van weg.