zijn viszlas anti allergisch?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K
Rieneke1
9 jaar geleden
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/40703-allergie-voor-honden-maar-toch-een-hond.html

Antwoorden (1)

De Vizsla is een van de weinige honden waarbij niet alleen de vacht, maar ook de huidschilfers geen tot weinig allergie veroorzaken. Deze jachthond is niet alleen fabelachtig mooi, maar ook geurloos en in huis is niet te merken dat er een hond woont. De vacht is vrij vet, zodat de kortharige Vizsla binnen de kortst mogelijke tijd droog is na een regenbui of een zwempartij.

Ik bezit zelf een heerlijke teef. Ik heb haar nog nooit gewassen met zeep of hondenshampoo, wel eens afgespoeld met lauw water. De mensen in mijn familie met allergie hebben nog nooit nadeel van haar aanwezigheid gehad. Het is mijn tweede Vizsla, zodat ik kan spreken van 20 jaar ervaring.

Mocht je meer willen weten over de raskenmerken of goede fokkers, dan stuur je me maar een PB-tje. Ook met dit ras wordt de laatste tijd geknoeid, vooral de niet geregistreerde aanvoer uit Hongarije is ons een doorn in het oog.

Toegevoegd na 8 minuten:
Even goed op de rasnaam letten, jouw schrijfwijze is niet correct, zodat je op internet informatie kan missen. VIZ...
Ivana