Hoe kan ik mijn parkiet beter leren vliegen?

Hoi,
Ik heb een tijdje geleden(maand of 3?) een parkietje gekocht(mannetje nu iets van 4 maanden oud). Toen we hem uit de kooi haalde voor de eerste merkte we het al dat hij niet de beste vlieger is. Hij kan wel gewoon normaal vliegen maar heeft problemen met landen en vliegt denk ik iets te snel. Weet iemand hoe ik hem hierbij kan helpen? Ik kan zelf natuurlijk niet voordoen hoe het moet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Er is niet veel aan te doen, je kan hem altijd trainen in een DICHTE kamer, dus met deuren dicht, ramen dicht enzovoort. Je kunt oefeningen doen zoals:

van stok naar stok vliegen.
dat hij zijn eten moet zoeken ergens hoog in de kamer.

Wees creatief en dan lukt het zeker!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje ik ga het proberen :)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb jij een "gekortwiekt" parkietje gekocht. Dat gebeurt heel vaak, vooral als je een tam parkietje koopt of als je aangeeft hem tam te willen maken. Het effect van kortwieken is tijdelijk. Een parkietje is 2 of 3 keer per jaar in de rui, dan maken de gekortwiekte veren plaats voor nieuwe veren.
In deze periode zijn veel vogels in de rui, dus waarschijnlijk zal het vliegpropleem zich de komende maand(-en) vanzelf oplossen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kijk in onderstaande bron of jouw parkietje, net als op de tekening in de bron, afgeknipte veren heeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en hem dus juist nu veel aandacht geven, veel praten, en hem zo tam mogelijk maken.
Niks aan te doen. Mijn parkiet is ook een brokkenpiloot :(