ik wil graag dat mijn kat in de tuin kan lopen zonder dat ze er uit kan en dat er geen vreemde katten in de tuin kunnen komen,maar ik heb weinig geld

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je schuttingen/muren hebt: bevestig aan de bovenkant vn de binnenzijde een grote diameter pvcbuizen, hierop kunnen ze geen grip krijgen. Nog beter: schuif deze over (bezem)stelen, dan draaien ze rond en krijgen ze helemaal geen grip erop. Zet aan de onderzijde alles af met kippengaas of planken hout. Denk erom, katten kunnen door de kleinste gaatjes! Dus loop je tuin goed na!

Als je de kat niet "vrij" wil laten (want die gaat vast op verkenning bij de buren, etc.) is een riempje een oplossing, je stopt dan een pin in de grond (die kan ronddraaien) waaraan je de riem vastmaakt. De pin zet je ergens in het midden zodat de kat zoveel mogelijk ruimte heeft. Een andere oplossing is evt. draad spannen maar gezien we in NL slechts 1.80 hoog mogen is dat geen optie als je de kat niet vrij wil laten, die klimt eroverheen ;) Wel kan je draad spannen en de bovenkant over je tuin richten, dit maakt het heel wat lastiger om eroverheen te klimmen...

een vriend van mij heeft 3 katten waarvan 2 jong, die heeft hij nu een half jaar. hij heeft ze door middel van de plantenspuit afgeleerd op de schutting te gaan zitten of er over heen te gaan. in het begin was het dus even goed opletten, ik heb wel gemerkt dat het prima werkt, dus proberen kan geen kwaad.

Wij hebben het opgelost door een kattenren aan de berging te plaatsen. Door het raam in de berging kan de kat elk moment van de dag naar buiten of weer naar binnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100