ik wil graag dat mijn kat in de tuin kan lopen zonder dat ze er uit kan en dat er geen vreemde katten in de tuin kunnen komen,maar ik heb weinig geld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (12)

Halsband omdoen en uitlaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
als je de kat aan een lijn uit wil laten, is het veel beter een tuigje te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, maar dan nog zegt het niets over andere katten in je tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel want als de andere katten in de tuin ruiken dat er een andere kat komt dan komen ze niet snel in dat territorium!! Heb ik namelijk ook geen last mee van. Je kunt van begin van tuin naar einde van tuin een draad spannen en daar aan een lijntje hangen aan een tuigje maar laat die kat er wel heeeeel goed aan wennen!! Succes
Gaas spannen rondom de tuin. Mijn ouders hebben dit ook gedaan. Maar katten zijn slim en weten altijd een manier te vinden om te ontsnappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je schrijft niet hoe je tuin eruit ziet, maar uitgaande van schuttingen: bevestig bovenaan de schutting een reep gaas die naar binnen steekt.
kan gerust wat slapper bevestigd worden, en is voor de meeste katten onneembaar.
Rieneke1
13 jaar geleden
zorg goed voor je kat. laat hem eerst binnen en laat hem zich thuis voelen. de kat zal niet snel meer weglopen, hooguit naar buiten voor zijn behoefde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel katten gaan graag op onderzoek buiten hun eigen tuin hoor, ook al voelen ze zich erg thuis op hun eigen stekkie. Dus dit antwoord is al erg vaag, en zeker geen antwoord op de vraag.
Ivana
13 jaar geleden
En dan moet je bij jouw antwoord ook nog uitgaan van gecastreerde dieren. Die blijven korter bij huis, maar ook dat is geen zekerheid. Ligt ook aan het ras en of het een poes of een kater is. Je antwoord is dus zeer onbevredigend.
Helaas een kansloze zaak. Klimmen ze er niet over dan kruipen ze er wel onderdoor. Elke cent die je aan bescherming uitgeeft is weggegooid tenzij je een metalen kooi van je tuin maakt. Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, dan heb jij een onwaarschijnlijke Houdini-kat. Er zijn zo veel mensen die hun kat gewoon in eigen tuin houden, helemaal geen kansloze zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt. Hij was zelfs in staat om een dichtzittend kattenluik te openen door er gewoon uren tegenaan te tikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met Hannes: kansloze zaak: zowel kat in eigen tuin houden als vreemde kat uit tuin houden: al stort je beton, graaf je een tankgracht, hei je 3 meter diep, prikkeldraadversperringen, mijnenvelden: die van mij lachen je vierkant uit en gaan lekker een blokje om!
Als je schuttingen/muren hebt: bevestig aan de bovenkant vn de binnenzijde een grote diameter pvcbuizen, hierop kunnen ze geen grip krijgen. Nog beter: schuif deze over (bezem)stelen, dan draaien ze rond en krijgen ze helemaal geen grip erop. Zet aan de onderzijde alles af met kippengaas of planken hout. Denk erom, katten kunnen door de kleinste gaatjes! Dus loop je tuin goed na!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kat niet "vrij" wil laten (want die gaat vast op verkenning bij de buren, etc.) is een riempje een oplossing, je stopt dan een pin in de grond (die kan ronddraaien) waaraan je de riem vastmaakt. De pin zet je ergens in het midden zodat de kat zoveel mogelijk ruimte heeft.

Een andere oplossing is evt. draad spannen maar gezien we in NL slechts 1.80 hoog mogen is dat geen optie als je de kat niet vrij wil laten, die klimt eroverheen ;)
Wel kan je draad spannen en de bovenkant over je tuin richten, dit maakt het heel wat lastiger om eroverheen te klimmen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Span een dunne staaldraad van voor naar achter. Verkrijgbaar op een rol bij elke bouwmarkt. Doe de kat een halsband om met een riempje. Bevestig de riem aan de kabel, dan kan de kat van voor naar achteren lopen. Heb je een riem van 2 meter, dan heeft de kat een speling van links naar rechts van 4 meter. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
beter een tuigje gebruiken, en alleen onder toezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens, maar nog steeds kunnen er zo andere katten in de tuin komen.
Rieneke1
13 jaar geleden
als je erbij bent kan je die zelf de tuin uitjagen.
aan een lijn zonder toezicht is niet aan te raden.
je kat in de tuin houden is 1 ding, andere katten weren is een ander ding.

als je een schutting hebt kan je hier een net overheen spannen (goedkoper dan gaas) en vastzetten met een tacker.

je kan gaas maken aan de bovenkant van de schutting dat je (vanuit je tuin gezien) naar binnen kan buigen zodat er een rand ontstaat waar je kat niet tegenop kan klimmen. andere katten zullen dan nog steeds in je tuin kunnen komen (maar komen er ook niet meer uit!)

heb je helemaal geen schutting gaat het lastiger worden.
je zou dan lange palen (om het net aan te bevestigen) kunnen plaatsen maar dit loopt ook in de papieren.

wat misschien wel mogelijk is, is het plaatsen van betondraad (lange ijzeren staven) die je aan de bovenkant om kan buigen en je net aan kan bevestigen.
klimmen doen katten hier niet in (draad van het net voelt niet fijn aan katten tenen als ze zicht hier aan op willen trekken)
het net kan je dan spannen en vastzetten met ijzerdraad
(tyraps knappen na een tijdje door de weersinvloeden)
eventueel wat siererwten of ander spul ertegen zodat het ook nog groen oogt.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gewwon kippegaas met bamboe stokjes op me schutting gezet en dit werkt perfect me katten bleven mooi in eigen tuinen dit is echt niet duur kijk is op marktplaats voor goedkoop gaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vriend van mij heeft 3 katten waarvan 2 jong, die heeft hij nu een half jaar. hij heeft ze door middel van de plantenspuit afgeleerd op de schutting te gaan zitten of er over heen te gaan. in het begin was het dus even goed opletten, ik heb wel gemerkt dat het prima werkt, dus proberen kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben het opgelost door een kattenren aan de berging te plaatsen. Door het raam in de berging kan de kat elk moment van de dag naar buiten of weer naar binnen.