Kunnen shubunkins van kleur veranderen door invloed van elkaar?

Ik had een viskom met 2 shubunkins van 4,5 cm. Ze hadden oranje als meest opvallende kleur. Ik besloot een aquarium aan te schaffen en deed er nog een shubunkin erbij (omdat ze in meer water gingen). Deze laatste shubunkin was grijs met soort zwarte koeien vlekken. Na een tijdje merkte ik dat de zwarte goed kon omgaan met de meest oranje visje. Nu heeft de zwarte ineens oranje vlagen gekregen en de andere meer zwarte. Zou het kunnen zijn omdat ze verliefd zijn of zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Jonge goudvissen en jonge shubunkins, veranderen nog van kleur als ze groter worden.
Het heeft dus niets te maken met de aanwezigheid van andere vissen.
Het zijn wel sterk vervuilende vissen, dus heb je altijd een goede filter nodig.
Het water van je aquarium ziet er al vies uit.
Als de vissen nog verder groeien wordt het water nog viezer.
Shubunkin kan wel 25 cm groot worden, soms groter.