waarom trilt mijn hond?

heb een kleine hondje genaamd Pasha. sinds een paar uur trilt hij de hele tijd. het gaat hier niet om constante trillingen maar echt om paar seconden daarna pauze en daarna weer trillen. hij is ook vrij rustig ineens. iemand een idee of tip?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
dierenarts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heeft hij het koud? Ga voor de zekerheid even naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij kan ergens van geschrokken zijn, een geluid dat jij niet heb gehoord of kan horen, een weerlicht van onweer zonder donder bijvoorbeeld. Honden kunnen signalen opvangen en katten ook...die aan ons mensen totaal voorbij gaan en dat kan ze angstig maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn hond doet dat ook, voor ons is dat irritant maar de hond zelf heeft er veder geen last van denk ik, vertrouw je het toch niet ga langs de dierenarts je kan maar beter zeker zijn van het probleem.

Antwoorden (1)

lijkt me zinvol of ff te tempen (just in case) en na te gaan of je hond niks raars heeft gegeten b.v.
hierdoor kan je hond ook rustiger zijn.

honden kunnen ook uit spanning trillen.
als jij je plots anders gaat gedragen naar de hond omdat je je zorgen maakt, merkt de hond dat er iets is. dit alleen al kan het trillen veroorzaken.
in feite kan je het trillen dus in de hand werken (bv ' agossie, wat is er dan')
het rustige kan 'afwachten' zijn van de hond (kat uit de boom kijken) het is mogelijk dat de hond de situatie/interactie niet bekend is, en niet weet wat ie er mee moet.

trillen (als het geen lichamelijke oorzaak heeft) heeft altijd een reden, en veelal meerdere redenen zelfs.
het is een onderdeeltje van een totaalplaatje.
zonder dit complete plaatje (hond observeren, maar ook de interactie tussen jou en de hond) is het.

ook kan trillen een manier zijn om energie/spanning kwijt te raken (zowel positief als negatief)