Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe breng ik mijn kat aan haar verstand dat ze geen straf krijgt ?

mijn erg lieve poes is steeds bang dat ze straf van mij krijgt
kennelijk heeft ze dat in haar vorige huizen veelvuldig gehad

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
635

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

gewoon geen straf geven. dan heeft ze op een gegeven moment vanzelf door dat ze van jou geen straf krijgt. je hoeft het verder niet te compenseren met extra belonen of iets dergelijks. en als ze echt gedrag vertoont dat niet te tolereren is, zul je haar dit toch duidelijk moeten maken. niet willen straffen betekent niet dat ze alles mag doen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Je kunt een kat geruststellen door met twee ogen tegelijk langzaam te knipperen. Dus je oogleden laten zakken en je ogen weer open en dat herhalen. Dat is kattentaal. Daarna draai je je hoofd langzaam weg.
Je kat zal weten dat je geen kwaad in de zin hebt.
Maak verder geen onverwachte bewegingen, maar doe rustig. Benader de kat ook niet rechtstreeks van voren, maar kom rustig van opzij naar haar toe en speel met een propje of hengeltje, maar heel rustig, met de kat. Speel niet met behulp van je handen. Handen zijn geen speelgoed en misschien zijn ze zelfs bedreigend als ze een voorgeschiedenis heeft.
(Lees meer...)
Ivana
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding