We hebben een hondje van bijna 2 jaar, nooit binnen gedaan... En sinds kort plast hij overal binnen tegen aan... Wat kunnen we hier aan doen..HELP!!!

Toegevoegd na 10 minuten:
Hij is ons enigs huisdier, wordt voldoende en lang genoeg uitgelaten... Is overdag gewoon uit de bench, alleen als we weg gaan gaat hij van jongs af aan al in de bench... Ook in de nacht slaapt hij daarin... Het is een kruising van een maltezer en een shi tzu een reutje... Hij gaat naar een andere ruimte waar wij niet zijn, en ligt dan gauw zijn pootje omhoog... Tegen de sporttas van ons zoontje of tegen spullen in een plastic tas van mij... Het is zo'n lief hondje, maar dit vind ik echt zo vies... HELP me met een oplossing, weet even niet wat ik moet doen!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het echt overal? Of heeft hij ook vaste plekjes..? Wij strooide daar peper na 2x was het afgelopen je kan moeilijk overal peper strooien.. Ik hoop voor je dat hij er snel mee op houd! Succes verder nog! & mis tgh maar bezoekje aan dierenarts en die vragen wat die ervan vind..?

Het beste antwoord

Bij plotselinge onzindelijkheid moet je altijd eerst aan een medische oorzaak denken. Dus ga zo snel mogelijk naar de dierenarts. Vang van tevoren een plasje op, want deze zullen ze in ieder geval willen nakijken. Er zijn verschillende medische oorzaken die voor onzindelijkheid kunnen zorgen, blaasontsteking, ziekte van cushing, nierproblemen, ga zo maar door. Behandeling van de medische oorzaak is dan vaak al voldoende om de onzindelijkheid op te laten houden.
Pas als je weet dat de hond gezond is, kan je het probleem als een gedragsprobleem zien en als dusdanig behandelen. Voor tips en trucs kan een hondenschool of een gedragsdeskundige vaak een grote hulp zijn.
Maar omdat hij het voorheen nooit deed, vermoed ik eerder dat je het in de medische hoek moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik weet niet of het bij honden ook zo werkt. (en het ligt aan het geslacht) maar katers doen dat ook en dan werkt castreren het beste. (zou het wel even overleggen met je dierenarts)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bakent zijn territorium af. Dat is een heel normaal gedrag wat je ook redelijk snel kan afleren. Hieronder staat het allemaal erg mooi uitgelegd! Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zo maar zijn dat de hond een blaas ontsteking heeft, laat dit even uitsluiten. Ook een veel voorkomende oorzaak is een loops teefje in de buurt.
Lees anders deze site even, daar heb je misschien iets aan. http://detibetaanseterriernieuwssite.nl/plassen.htm
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond ,die inmiddels 11 jaar is , heb ik toen hij 2 jaar was van de dierenbescherming gekregen. Het was en is 'n anti-autoritaire hond, Hij was de hoogste in de hele wereld vond hij. Hij heeft meer dan 'n jaar overal tegen geplast in huis. Ook als ik op bezoek was bij mensen met 'n hond ,plaste hij daar ook tegen bankstellen etc. Ik heb 3 bewakingscamerá's gekocht om hem op heterdaad te kunnen betrappen.Was moeilijk ,omdat het altijd alleen maar kleine plasjes zijn . Ik heb hem meerdere keren betrapt , en hem er ook naar toegesleept en dan, met z'n neus tegen het object, zeer streng toegesproken.Hij was hardleers, maar is er mee gestopt. Het is de liefste ,grote Rottweiler die er is.Als hij aangevallen wordt door kleinere honden, loopt hij gewoon door .Hooguit gromt hij 'n beetje om te laten horen dat hij daar niet van houdt. 'n paar keer liep hij gewoon door toen zo'n klein hondje aan z'n nek hing.Wienonah ,het komt allemaal goed met je hond. Wel proberen te betrappen en hem met z'n neus bij het beplaste ding streng toespreken !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste vraag ik me af waarom je een boomer hebt? Je weet toch dat dat #1 broodfok hondje is? Maar goed, afgezien dan dat er iets mis kan zijn in zijn koppie door inteelt etc. is het hoogstwaarschijnlijk gewoon een blaasontsteking...
Júist omdat hij zindelijk is wilt hij het niet in jullie bijzijn binnen doen, dus je moet er geen stoutigheid achter zoeken.

Je oplossing: Ga naar de dierenarts...

Als het niks medisch is, dan zou ik hem opnieuw zindelijk trainen...
Dus belonen als hij het buiten doet, en opruimen als hij het binnen doet. Door zijn eigen plas halen is echt achterhaald, en hélpt niet. Een hond zal dat echt niet meer linken aan dat hij niet binnen mag plassen. Hij zal dan denken dat hij niet meer in jóuw bijzijn mag plassen, dus ook buiten. Bovendien is het niet echt goed voor de band, lijkt mij zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp niet waarom je een - hebt gekregen , ik vind je antwoord juist goed . Van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahhaha! Geeft niet hoor, iedereen krijgt overal een -...
Schijnen sommige mensen leuk te vinden. Maar toch bedankt!
als onze hond binnen plast of kakt wrijven wij hem met zijn neus erin! doet hij het an nog nemn wij de rammelblik(blkje gevuld met steentjes) nu i hij 1.5 jaar enis het al afgeleerd