Hoe houd je een hond binnen actief ?

Hoe kan ik mijn hond binnen actief houden, zodat hij beweegt en zich niet verveeld. Of dat hij zich zelf bezig kan houden.

Een speeltje waar je snoep in doet, en dat hij het dan eruit kan halen is geen optie aangezien hij ietsjes moet afvallen.

Het is trouwens een labrador.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een hond binnen heeft weinig of geen beweging nodig. Wanneer een hond genoeg uitloop krijgt, en dat is voor een labrador ongeveer 2 uur per dag, dan zal hij de rest van de dag tevreden zijn. Van die twee uur moet hij dan wel minstens een uur actief los gelopen hebben en achter een bal aan gerend hebben of iets in die richting. Zoekspelletjes en apporteerspelletjes zijn buiten leuke bezigheden voor een retriever.

Maar ik begrijp dat je wilt dat je hond wat slanker wordt door méér beweging?
Binnen kan je hem bezighouden met puzzels. Speciale hondenpuzzels zijn in goede dierenzaken te koop. Voor de etenswaar die voor een hondenpuzzel nodig is, duik je in zijn dagelijkse afgemeten hoeveelheid voer en neemt daar de benodigde hoeveelheid vanaf. Van hersengymnastiek worden honden ook moe, slanker en tevreden. De Kong kan dus ook als bezigheid, maar dan moet je de te vullen hoeveelheid korten op zijn gewone voer.

Mocht je toch willen dat hij binnen actief is, dan ben je niet goed bezig. Dan moet je dus meer met hem naar buiten. Als je hem binnen echt activeert maak je er een onrustige hond van die almaar meer aandacht gaat eisen. Maak een goed schema van uitlaten spelen en rusten. Mocht je nog met de hond op cursus zijn, overleg dan met je trainer.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/puzzels_intelligentiespeelgoed
jodyenboyke
9 jaar geleden
facebook:hersenwerkvoorhonden. Samen met je hond hersenwerken, waarbij jouw labrador heerlijk zijn neus kan gebruiken! Het kan met huis-tuin en keukenspullen.
+voor Ivana
Z512099
9 jaar geleden
+ van mij, in bijzonder voor de laatste alinea: laat een hond thuis zijn dutje doen, vooral een labrador moet buiten actief zijn, binnen mag hij rusten. Naast actie moet er altijd rust zijn.

Andere antwoorden (1)

Naast hondenpuzzels kun je binnen ook perfect zoekspelletjes spelen met je hond. Labradors willen over het algemeen graag werken voor hun eten. Geef je brokken? Verstop dan eens een deel van zijn brokken in het huis en leer hem op het commando 'zoek' alle brokken te vinden. Zo krijgt hij en beweging, en wordt hij mentaal ook uitgeput.

Maar laat aub de hond ook voldoende buiten uit! Dat heeft iedere hond nodig.