als duiven nieuwe eigenaar krijgt, blijft hij daar dan?

ik heb een duiven overlast, is een groepje van ander bewoner die ze weg had moeten doen.
nu vraag mij af als ik ze vang en ergens anders heen breng of los laat of ze dan terug komen? ik wil ze niet dood maken en ga dan ook opzoek na ander baas,maar heb geen zin dat ze dan terug komen, dan moet toch wat anders bedenken.
de vraag, als duiven nieuwe eigenaar krijgt, blijft hij daar dan?
komen duiven terug als je ze ergens ver weg los laat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Rieneke1
9 jaar geleden
Als je ze gewoon los laat, heb je goede kans dat ze terugkomen.
Binnenkort hebben ze ook weer jongen.
De nieuwe eigenaar zal ze geruime tijd binnen moeten houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je bericht :)

Het beste antwoord

Als je de duiven heb gevangen (wat op zich al moeilijk genoeg is) en ze ergens loslaat komen ze gegarandeerd weer terug. Breng je ze onder bij een andere duivenliefhebber dan zal deze de duiven eerst een aantal dagen moeten laten wennen in zijn omgeving, en op de dag dat hij ze los gaat laten zal hij dit dan het beste tegen de avond kunnen doen, én die dag mag hij ze ook geen eten geven. De duiven zullen nu doordat het schemerig is weinig animo hebben om naar buiten te gaan, er zit namelijk geen "trek" in de lucht. De enkele duiven die wel gaan vliegen zullen naar het oude adres gaan, en het is dan de bedoeling dat zij daar worden weggejaagd dmv bijvoorbeeld met een stoffer op een ijzeren blik te gaan slaan (plastic tasje of vuilniszak aan een stok binden en er mee gaan zwaaien is ook goed). Nu kan het zo zijn dat de duiven nu op een hooggelegen dak van een huis in de buurt gaan overnachten. De volgende dag herhaal je dan het ritueel van wegjagen en dan is de kans zeer groot dat zij door de honger en het verjagen bij het oude hok naar hun nieuwe verblijfplaats zullen gaan.

Voor de enkele duif die niet wil, is dan het vangen en het weer terugbrengen naar zijn nieuwe eigenaar de aangewezen weg om dit alsnog te laten lukken. Succes...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus, je bent me voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je duidelijk antwoord :) dan ga ik opzoek naar iemand die ze wilt verzorgen. hoop dat zal lukken.

Andere antwoorden (1)

Duiven zijn niet gebonden aan een eigenaar maar aan een plaats en aan hun partner (soortgenoot dus). Daar is de hele duivensport op gebaseerd. Weliswaar komen lang niet alle losgelaten duiven op hun eigen plek terug maar een aantal (mij niet bekend welk percentage) wel. Als je ze vangt en ver weg los laat bestaat dus de kans dat een deel de weg naar jouw tuin niet terugvindt maar een deel zal wel binnen een paar dagen weer terug zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je bericht :)