komen de eitjes van mijn agapornis nog uit?

Hallo,

Mijn agapornis heeft 5 bevruchte eitjes, sinds 2 december legde ze haar eerste eitje.
Inmiddels zijn we precies 1 maand verder.
Gisteren heeft ze 1 van haar bevruchte eitjes opgegeten, en over de andere eitjes waakt ze nog. Ze zit nog veel in haar hokje dus ga er vanuit dat ze nog broed.
Hadden de eitjes niet al uit moeten komen? En heeft iemand tips om erachter te komen of de kleine vogeltjes in de eitjes nog leven?

Alvast bedankt,
Groetjes joyce

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

http://www.koppiekrauw.com/Soorten-PA/Papegaaien-Psittacidae/09-Edelparkieten-Psittaculinae/Psittaculinae-Agapornis/Agapornis-kweken.htm
De broedduur is 22-23 dagen en vangt pas aan nadat het 3e ei is gelegd. Lees dit stukje even door. Je kunt ze na 30 dagen broeden weghalen als er nog niets is uitgekomen. Tot die tijd laat je ze gewoon even liggen.
Succes.
Ivana