Mijn vis ligt in een donut vorm op de bodem hoe kan dit?

Mijn vis ligt op de bodem van de vijver en ligt in een donut vorm. Hij ligt zo al een tijdje tot dat hij op zijn rug lag toen dachten we dat hij dood was maar hij ligt nu weer op zijn buik en nog steeds op dezelfde plek, hoe weet ik nou of die nog leeft of niet? en wat zou dit kunnen zijn. het is een vijver van 4,5 meter lang 1 meter breed en 1.30 diep hij is nu heel helder daarom zie je hem ik had al gezocht, hij is nog niet opgegeten, hij ligt nergens onder dus hij zou kunnen drijven. hij ligt er al sinds 23 november ongeveer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dode vissen gaan op den duur drijven, daarna ontbinden.
In deze tijd van het jaar, worden veel vissen ziek en/ of gaan dood.
Dit heeft bijna altijd te maken met de waterkwaliteit.
Mogelijk is je vis nog levend, maar niet meer te redden.
laat het water testen, de ph is mogelijk veel te hoog en de GH waarde te laag.
Ook kan je met te veel vissen te vuil water krijgen, waardoor je vissen ziek kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Ed,
vooral je eerste opmerking onderschrijf ik. In theorie is het mogelijk dat de vis (koudbloedig dier) deze vorm aanneemt ' in winterslaap'. De temperatuur is te laag voor activiteit, dus doet het beest niets. Zou de vis dood zijn dan zou hij toch allang boven zijn komen drijven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een vijvervis neemt in de winter nooit deze vorm aan.
Vijvervissen zwemmen ook in de winter normaal rond, alleen veel langzamer.
De meeste vissen eten zelfs in de winter.