Het huis van een kat is zijn territorium, maar een buitenkat heeft daarnaast buiten nog een leefgebied. Uiteraard is het van belang te weten wat daar gebeurt.

Voor binnenkatten is het een welkome afwisseling met binnen: buiten gebeurt er altijd wel iets interessants, en het is voor katten, die van nature erg nieuwsgierig zijn, van belang om alles in de gaten te kunnen houden.

Verder halen ze in de winter meteen ook een warme gat op de vensterbank, en zoals bekend vinden katten dit heerlijk.
Rieneke1
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
+ lekker duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en het gemekker als er een vogel in de tuin zit.
Poet
10 jaar geleden
Een wind- en regenvrije uitkijkpost. Ook buitenkatten houden ervan hoor, als ze even binnen zijn. Inderdaad vanalles te zien: vogels, andere katten, honden, wiebelende struiken, kinderen...