Voor vlooien is éénmaal druppels in de twee maanden genoeg. Dat wil dus zeggen dat je in de winter twee maal druppels moet toedienen.
De hondenvlo bestaat bijna niet meer, de kattenvlo is ook bij de hond de grote boosdoener.
Heb je dus een kat in huis, dan zou ik de druppels wel blijven geven, want eenmaal vlooieneitjes in huis is het moeilijk en veel werk om ze weer kwijt te raken.

Bij een echt kortharige hond (Weimaraner, Vizsla, Pincher enz.) zou je het kunnen overslaan, maar een langharige hond zou ik die twee pietjes maar geven.
Denk wel om de wormkuur die je om de vier maanden moet geven. Die kan je beslist NIET overslaan.
Ivana
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
En was je hond ook zeker een week voor de druppels niet, anders wordt het vlooienmiddel niet getransporteerd en wordt de hond gek van de jeuk.
Ivana
9 jaar geleden
Ik was mijn korthaar nooit, daar zou ik dus niet aan gedacht hebben.
Niesje1973
9 jaar geleden
Oké, bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoezo hoef je maar éénmaal in de twee maanden te geven?
Dat is toch afhankelijk van het soort druppels.
Ivana
9 jaar geleden
Er zijn erg veel druppels tegen vlooien in de handel, ook druppels die niet of niet meer werken. De goede druppels die je van de DA krijgt zijn de enig betrouwbare en hoef je voor vlooien maar éénmaal in de twee maanden te geven. Voor teken is het een ander verhaal. Tegen teken werken ze maar één maand. Dat laatste geldt dus alleen in de zomer of als je naar zuid Frankrijk gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke dat stond er niet bij. Dus eigenlijk is het antwoord op de vraag: ja je moet in de winter ook vlooiendrupprls geven hoevaak is afhankelijk van het soort druppels. Ik vraag me dit ook af en geef ze ook in de winter om dat ik niet wil uittesten of het waar of niet waar is.
Ivana
9 jaar geleden
Er zijn druppels uit 'goedkope zaken' die niet werken omdat de vlooien inmiddels immuun geworden zijn tegen het gebruikte gif.
Daarbij helpt éénmaal in de maand dus ook niet.
Ga voor het dierenartsspul bijvoorbeeld Advantage van Bayer, dan weet je dat je goed zit. Laat je door je dierenarts voorlichten welk merk effectief is.
Niesje1973
9 jaar geleden
Thanks! Geen katten dus in de winter maar om de 8 weken.