waarom hangt de staart van mijn kat slap? (er zit ook een wond op)

hallo, mijn kat is een paar dagen geleden (ik denk nu ongeveer 2 weken geleden) thuis gekomen met een (best grote) wond op haar staart... haar staart hing ook erg slap en bewoog hem niet meer... we hebben haar gelijk een weekje binnen gehouden en de wond goed schoon gehouden met soda. nu zijn we inmiddels 2 weken verder en er zit een korstje op de staart maar er zit nog steeds een knikje in (hij hangt dus nog slap) en als je het aanraakt doet het ook pijn en miauwt ze. ik weet niet wat ik moet doen want veel geld voor de dierenarts hebben we niet.. :'(

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is haar staart gebroken of is de zenuw in de staart gescheurd. Dat is een zeer pijnlijk iets. Je zou ermee naar de dierenarts moeten, maar het is mogelijk dat het op termijn voor een gedeelte weer goed komt. Zenuwbanen kunnen zich op die plaats herstellen.
Je kat zal veel pijn hebben. Het is dus logisch dat ze niet aangeraakt of opgetild wil worden.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hallo, ik had een vraagje; als de staart gebroken zou zijn.. wat doen ze daar dan aan? gaat hij in het gips of gaat er alleen een verbandje om?
Ivana
9 jaar geleden
De Abessijn van mijn dochter had een gebroken staart door de trap van een paard. De staart was ook gewond en ze heeft injecties gekregen tegen een mogelijke ontsteking. Daarna heeft mijn dochter bij mij een bench (van de hond) geleend en heeft de kat een rustperiode van een week of drie/vier in de bench gezeten. De staart is niet verbonden. Na een kleine twee maanden had de kat geen pijn meer.
Nu na drie jaar is de staart zo goed als hersteld, maar helemaal goed komt het niet meer. Ze zenuw heeft zich gedeeltelijk hersteld en de staart is toch voor een gedeelte slap hangend.
En er zijn meerdere dierenartsen die mensen met een minimum inkomen helpen om hun dieren gezond te houden en te maken

Zoek op Google dierenartsen voor de minima
Of budget dierenartsen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de dierenarts. Je kat kan met een infectie rondlopen die via de zenuwbanen bij andere organen e.d. in haar lichaam terecht komen. Zo kan ze erg ziek worden. Praat gewoon met je dierenarts (kondig je bezoek van tevoren telefonisch aan en vertel eerlijk dat je op zwart zaad zit) en vraag of je de rekening in termijnen mag voldoen. Zoek evt. sponsoren in je directe omgeving. Vraag een bedrag om te lenen en vertel erbij waar het voor is. Het zal je verbazen hoe sociaal mensen zijn wanneer je open en eerlijk bent over je financiële situatie.