Vanaf welke leeftijd mag je een pup vervoeren naar het buitenland?

Als stichtingen bijvoorbeeld puppies uit het buitenland mee nemen naar Nederland. Zijn daar regels voor m.b.t. leeftijd van een pup? Ik weet wel over de vaccinaties, maar op rijksoverheid kan ik daar niks over vinden. Graag bronvermelding.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Rieneke1
9 jaar geleden
http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen-en-vakantie/invoereisen/invoereisen-per-land-europa.html
jodyenboyke
9 jaar geleden
Vanaf 29-12-2014 zijn er nieuwe regels van kracht en moeten puppy's minimaal 15 weken zijn, heb ik onlangs gelezen.

Antwoorden (1)

Als je gaat kijken naar puppy's invoeren (dus Nederland in), moeten ze 3 maanden oud zijn en een geldige rabiës enting hebben ongeveer 21 dagen voor het invoeren. Als pups jonger zijn dan 3 maanden is de enting niet verplicht, Maar de moeder hond moet er wel bij zijn. Als de moeder er niet bij is moet je dit aangeven bij de douane en hier zitten allemaal regels aan verbonden.

Als je pups naar het buitenland mee wil nemen, moet je per land kijken wat de invoer regels zijn. Dit kan per land verschillen, want sommige rassen zijn ook verboden in bepaalde landen. Deze informatie kan je allemaal vinden op het LICG (website), maar zou ook contact opnemen met de ambassade omdat regels nog al eens kunnen veranderen. Dan heb je namelijk gelijk al de regels die je nodig hebt.