Kan ik een haan lenen bij iemand om mijn kippen te bevruchten?

Ik heb zelf dus geen haan bij de kippen lopen, maar zou ik zo maar bij iemand een haan kunnen lenen of 'pikken' mijn kippen niet zomaar een vreemde haan in de bijt :-)
( nu begrijp ik ook de spreekwoorden allemaal )

Mijn kip zat van de week op 5 eieren te broeden, maar ik heb geen haan dus heb ik hem er af gehaald. Het lijkt mij natuurlijk wel een keer leuk om kleine kuikentjes hier rond te hebben lopen.

Toegevoegd na 1 uur:
haar er dus afgehaald :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Rieneke1
14 jaar geleden
wat een leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je :-)
Ivana
14 jaar geleden
Je hebt HEM eraf gehaald? HAAR Bedoel je. ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scherp... je hebt gelijk...

Het beste antwoord

ja hoor dat is mogelijk alleen zal het voor de kippen effe wennen zijn als er man rond loopt ik weet niet hoeveel kippen je hebt maar als je maar van 1 kip kuikens wilt zou ik die even apart zetten met de haan dan weet je welke eieren bevrucht KUNNEN zijn anders weet je niet welke kip dat ei gelegd heeft
en idd effe opletten in het begin met roofdieren ook vanuit de lucht want roofvogels lusten ook graag kleine kuikens
veel suc6 en plezier met je kipjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, dat is inderdaad dus een heel goed idee.
ik heb 3 jongere kippen van vorig jaar zomer en een oude die al van de leg af is dus dat moet vast wel lukken.
Nu nog iemand vinden die zijn haan wilt afstaan.
Ze lopen nu nog veel los maar we gaan de ren vergroten dus dan zitten ze wat veiliger voor roofvogels.
bedank voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Als je tot nu toe geen haan bij de kippen hebt gehad, heb je eerder kans dat de haan in luilekkerland terecht komt, dan dat de kippen er niks van willen weten (een enkele lesbienne uitgezonderd....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kippen zijn kennelijks broeds. Ik denk dat het wel moet lukken om een haan te lenen bij een boer of zo, of bij iemand met een volkstuin.

Toegevoegd na 37 seconden:
die ook kippen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zette ik een advertentie in het plaatselijke sufferdje of zo, of informeer eens bij een kinderboerderij.
Altijd wel een welwillende haan in de buurt lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ga ik zeker ook doen als ik alle reacties zo lees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is heel leuk, bij mijn dochter hadden ze vorig jaar 3 kuikens.
Bescherm je wel heel goed het hok want bij mijn dochter liep een wezel of een marter en die heeft ze helaas te pakken genomen.