hoeveel kost een geelwangschildpad qau aquarium, voer, inrichting etc.?

ik wil graag een schildpad kopen ik heb al 10 tallen boeken gelezen en ik wil een geelwangschildpad.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je al tientallen boeken hebt gelezen, weet je precies wat je nodig hebt en kan je in de winkel vragen wat het allemaal kost. ( goedkoop merk- duur merk.)
Daarbij komen de kosten van de stroom voor verlichting en verwarming.
Daarna komen de kosten voor een grotere bak, grotere verlichting meer stroomverbruik, eten enz.
Uiteindelijk komen de kosten voor een hele grote bak, want een geelwang wordt zo groot als een voetbal en kan heel oud worden, dus zit je er tientallen jaren aan vast, ze worden wel 30 tot 40 jaar oud, wel tegen die tijd zit je wel op vijfduizend euro en heel veel werk om alles te onderhouden+ nog een redelijke kans van je schildpad ziek te worden, omdat hij altijd in het water poept, dat warm is.
Dat ziek worden van je eigen schildpad, stond zeker niet in al die boeken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt er vooral van af hoe oud de schildpad is die je wilt kopen, oudere dieren kosten eerder richting €30, jongere dieren meestal €10 of minder. Hoe jonger het dier, hoe langer je ervoor moet zorgen en dus hoe duurder.

Aquaterrarium: de basisprijs voor een voor een volwassen dier geschikt(!) aquarium zal beginnen vanaf €300, de totale kost zal duurder zijn omdat je moet rekening houden met de afwerking en inrichting, maar die is afhankelijk van je eigen wensen.

Meubel voor onder het aquaterrarium: reken op €450 want dit moet stevig genoeg zijn om meer dan 500 kg te dragen!

Techniek: circa: €200

Elektriciteitskosten voor filterpomp, verwarming en verlichting: vanaf circa €20 per maand.

En dan heb je nog de kosten voor consumables en voor wanneer het dier ziek wordt.