Kitten dood geboren? Wat moet ik nu

Mijn poes is vannacht bevallen. E heeft 1 doodgeboren kitten. We hebben geen tuin en geen voortuin om hem te begraven. Maar we willen hem ook niet in de vuilnisbak doen, wat moeten we er dan mee doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach wat sneu!
Je kunt overwegen om het katje op een mooi plekje in een bos te begraven
Ik geloof alleen dat dat oficieel niet mag
Hebben wij ook wel eens gedaan met een huisdier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dikke kans dat een dier het weer opgraaft....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dan weer wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zijn de andere jonge poesjes gezond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat sneu.... heb je geen kennis met een tuin? als er hier een diertje dood gaat (ouderdom) dan begraven we het bv bij mijn moeder in haar tuin, of bij een kennis. plusje voor de vraag.
hoop dat je een afscheid kan nemen waar je je prettig bij voelt ondanks de situatie, en hoop dat je enorm kan genieten van de moederpoes en ...... andere kittens uit het nestje?? (hele subtiele hint: we zijn hier vrijwel allemaal verzot op plaatjes van huisdieren, bv als avatar om even een blik te werpen, puur uit nieuwsgierigheid) ;-))))

Antwoorden (5)

Ach wat zielig.
Je kunt het beste je dierenarts bellen die kan je vast wel vertellen wat je het beste kunt doen.
Misschien mag je de kitten daar heen brengen zodat hij gecremeerd kan worden oid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zielig dat 1kitten doodgeboren is. Je kunt hem of haar in een doek of doosje ergens in een park tussen de bomen begraven. Is volgens mij wel illegaal dus wel uitkijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het kitten naar een dierenarts brengen, of op laten halen door de dierenambulance, om het af te laten voeren voor destructie.
realiseer je wel dat hier kosten aan verbonden zijn (in deze regio 20 euro), en dat het diertje met vele andere kadavers afgevoerd en verbrand wordt, zonder enig respect.
ik zou toch overwegen, nadat je moederpoes afscheid hebt laten nemen, om het beestje in een krantje te draaien, en in de biobak te deponeren.
wil je dat er respectvol mee om wordt gegaan, dan kan je crematie overwegen, maar hier zijn relatief hoge kosten aan verbonden.
mocht je dat toch willen, dan is ook dit doot dierenarts of dierenambulance te regelen.
sterkte, jammer dat het zo gelopen is.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag niet, het is een zoogdierkadaver en je moet het dus via de juiste weg af laten voeren. Ook begraven in de tuin is niet toegestaan!
bamibal
11 jaar geleden
@bierkaai: dat mag wel. Zie http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3431 + ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goede link.
@bamibal: maken ze nog onderscheid tussen eigen grond van een koophuis of huurhuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I stand corrected.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bierkaai:
oei!!!!
ze zouden me al lang opgepakt moeten hebben in dat geval. ;-P hamsters, muizen, ratjes, konijntjes etc heb ik her en der begraven. (vissen en vogels even niet meegerekend, want deze vallen niet onder de zoogdier kadavers) denk dat er wel een verschilletje zit tussen een pasgeboren kitten en bv een deense dog van volwassen formaat. ;-)) (ff voor de duidelijkheid: de genoemde lijken bestrijken een enorm lage periode, waaronder (hoofdzakelijk) herplaatsertjes/afdankertjes van geringe leeftijd.
de dieren vallen dus niet bij bosjes dood neer gelukkig) ;-))
Kristal
11 jaar geleden
ik denk al.... Eucje toch.....!
;-)))
Er is vast een veldje of plantsoen in de buurt waar je vaak langs komt. Begraaf het beestje daar ergens zodat je er nog vaak heen kunt om het te groeten. Sterkte iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit mag toch in ieder geval niet? Lijkt me heel raar. Volgens mij mag je sowieso al niet graven in een openbaar plantsoen, laat staan BEgraven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er mag zoveel niet. Ik weet zeker dat er geen haan naar kraait. Als je een kadaver van een vogel of rat ziet liggen waar kinderen spelen, mag je die dan niet even terplekke begraven?? Lijkt me sterk dat je dan de huisarts moet bellen oid voor zo'n klein iets.
Rieneke1
11 jaar geleden
klopt rena, vandaar c+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je rieneke :)
Rieneke1
11 jaar geleden
graag gedaan hoor, ik heb al heel wat ratjes in park en bos begraven, en ik loop nog steeds vrij rond :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij ons veldje van de school van mijn zoontje is de (volwassen) kat begraven en ze vonden het allemaal goed officieel mag het misschie niet maar er word niks tegen gedaan net zoals hash btw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rieneke, het zou wat zijn als je daar een gevangenis straf voor zou krijgen, hihi :p ik heb mijn huisdiertjes ook altijd zelf begraven. Wel in onze eigen tuin, maar ik zie daar geen verschil in. Behalve dan dat je beestje iets dichterbij ligt ;) @ennairam, bedankt voor je adstructie. Moest idd dierenarts zijn. @gast82801, hash begraven??? :p
Er wordt je aangeraden om naar de dierenarts te gaan met de kitten, die regelen de rest voor je